luni, iulie 1, 2024
spot_img

Virgin Group își propune să se întoarcă la căile ferate

Virgin Group a început procesul de readucere a companiei Virgin Trains pe calea ferată, solicitând Oficiului pentru Căi Ferate și Drumuri (Office of Rail and Road) patru trasee feroviare cu acces liber.

„Virgin a depus o cerere la Office of Rail and Road pentru patru trasee feroviare Open Access. Deși această cerere este doar primul pas pentru a readuce Virgin în rețeaua feroviară, credem că Open Access este calea de urmat. Accesul deschis sporește posibilitățile de alegere ale consumatorilor și concurența, ambele susținute întotdeauna de Virgin”, a declarat Josh Bayliss, CEO al Virgin Group.

Virgin Trains a operat timp de peste 20 de ani pe Coasta de Vest

Trenurile Virgin au circulat pe linia Londra-Glasgow timp de 22 de ani, dar asocierea sa cu Stagecoach a expirat la data 7 decembrie 2019.

La momentul respectiv, Departamentul pentru Transporturi (DfT) interzisese Stagecoach să participe la licitații pentru trei noi francize – inclusiv West Coast – în urma unei dispute privind pensiile personalului feroviar.

„Am primit în această dimineață vestea că Departamentul pentru Transporturi a decis să descalifice oferta noastră pentru West Coast Partnership”, a scris Sir Richard Branson, fondatorul Virgin Group, în 2019, pe un blog de pe site-ul Virgin. „Acest lucru înseamnă că Virgin Trains ar putea dispărea din Marea Britanie în noiembrie”. Ceea ce s-a și întâmplat.

În cadrul acestui nou tip de licență, Virgin nu ar primi nicio subvenție de la stat și își asumă riscul de a gestiona singură un serviciu feroviar. În schimb, un operator concesionat deține un contract cu guvernul pentru a gestiona ruta.

Aceasta înseamnă, de asemenea, că Virgin ar intra în concurență cu Avanti West Coast, compania feroviară căreia i-a pierdut contractul în 2019.

 

Avanti West Coast are propriile sale probleme

În martie 2024, Consiliul de Administrație al Transport for the North (TfN) a adoptat oficial o moțiune prin care a cerut în scris secretarului de stat ca Avanti West Coast să fie retrasă de pe ruta cheie West Coast Main Line între Londra Euston și Scoția „cât mai curând posibil”.

Principala problemă pe care TfN o are cu Avanti West Coast este rata mare de anulări.

Potrivit Office of Rail and Road (ORR), Avanti West Coast a anulat mai mult de 9% din serviciile sale în primele trei luni.

ORR raportează că Avanti West Coast este în continuare operatorul cu cel mai mare scor oficial de anulări, cu 6,6%. De exemplu, cel mai recent scor național ajustat al anulărilor se situează la 3,5%.

Rutele solicitate de Virgin – care circulă în ambele direcții:

Londra Euston/ Nuneaton/ Stoke on Trent/ Stockport/ Manchester Piccadilly

Apoi:

Manchester Victoria/ Rochdale (punct final)

Ori:

Bolton/ Horwich/ Chorley/ Preston (punct final)

Londra Euston/ Tamworth/ Lichfield Trent Valley/ Runcorn/ Liverpool South Parkway/ Liverpool Lime Street

Londra Euston/ Coventry/ Birmingham International/ Birmingham New Street

Londra Euston/ Golborne/ Preston/ Carlisle/ Motherwell/ Lockerbie/ Glasgow Central

Zvonuri Eurostar

La începutul acestui an au apărut zvonuri conform cărora Branson ar fi în discuții cu Getlink, administratorul infrastructurii Eurotunel.

Surse feroviare britanice au declarat că Virgin ar avea șanse mari de reușită în proiectul său de a concura cu Eurostar, având în vedere experiența sa în domeniul transportului feroviar de pasageri din 1997 până în 2019 în Marea Britanie. Cu toate acestea, oficialii grupului Virgin au păstrat tăcerea și au refuzat să comenteze ceea ce au numit „speculații”. Dar nici nu au negat informațiile.

La rândul lor, oficialii Getlink au refuzat, de asemenea, să comenteze, dar au declarat că ar „saluta o creștere a traficului prin tunelul sub Canalul Mânecii, fie că aceasta vine de la operatorul istoric, Eurostar, sau de la noii veniți pe piață”.

După ce Virgin a încetat să mai opereze trenuri în 2019, compania a rămas legată de sectorul feroviar prin furnizarea de servicii de emitere a biletelor de tren cu filiala sa, Virgin Trains Ticketing.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole