Adunarea Națională a Vietnamului a aprobat un proiect feroviar în valoare de 8 miliarde de dolari care leagă orașul port Haiphong din nordul țării de Lao Cai, o regiune limitrofă provinciei chineze Yunnan. Linia ferată de 390 de kilometri va trece prin Hanoi și se așteaptă să îmbunătățească conectivitatea și comerțul cu China, cel mai mare partener comercial al Vietnamului.
Noua legătură feroviară va deservi principalele centre de producție din Vietnam și se preconizează că va acoperi 25% din zonele industriale ale țării. Cuprinzând nouă provincii și orașe – printre care Lao Cai, Yen Bai, Phu Tho, Vinh Phuc, Hanoi, Bac Ninh, Hung Yen, Hai Duong și Hai Phong – linia principală va fi completată de trei linii secundare care însumează 27,9 kilometri.
Obiectivul este de a reduce ineficiența logisticii actuale, îmbunătățind lanțurile de aprovizionare și facilitând un transport mai rapid pentru mărfuri și pasageri. Linia se va conecta, de asemenea, la rețeaua feroviară a Chinei, consolidând comerțul transfrontalier.
Finanțarea proiectului va include împrumuturi chineze și se va alinia inițiativei Vietnamului „Două coridoare, o centură”, parte a programului chinez „Belt and Road”. Se preconizează că lucrările de construcție vor începe în curând, iar finalizarea este programată pentru 2030.
Legătura feroviară Vietnam-China este considerată esențială pentru consolidarea poziției Vietnamului în comerțul mondial. Aceasta va oferi o alternativă mai rapidă și mai eficientă la transportul rutier, reducând presiunea asupra drumurilor aglomerate din Vietnam și creând un acces mai ușor la piețele din China și nu numai. În plus, se aliniază planurilor mai ample de dezvoltare a infrastructurii Vietnamului, inclusiv o cale ferată de mare viteză de la Hanoi la Ho Chi Minh City, care ar urma să înceapă în 2027.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com