Viena prezinta primul vagon de metrou X-Wagen

Pe 22 august, Siemens Mobility si Wiener Linien au prezentat la fabrica din Simmering, Viena, caroseria vopsita a primului vagon de metrou X-Wagen care reprezinta a treia generatie de metrouri a orasului fabricata de cei de la Siemens.
Trenurile sunt proiectate pentru operare complet automata, dar pot fi operate si de un conductor. Pe noua Linie U5, care se afla in constructie, vor fi operate in sistem automat, iar pe Liniile U1 si U4 vor fi operate cu ajutorul unui conductor.
Primul tren de metrou va fi livrat la mijlocul anului 2020.
„Trenurile de metrou X sunt o investitie foarte importanta pentru mobilitatea prietenoasa cu mediul din Viena. De fapt, grija fata de mediu incepe chiar in hala de productie. Noile trenuri de metrou sunt construite din materiale reciclabile in proportie de pana la 90%”, a declarat Consilierul pentru Transport Public al Municipalitatii din Viena, Ulli Sima.
Interiorul trenurilor, dotat cu aer conditionat, va fi accesibil de la un capat la altul si va avea un design luminos si placut. Spatiile multifunctionale generoase si confortabile sunt benefice pasagerilor cu carucioare pentru copii sau bagaje. Fiecare dintre cele 18 usi pe ambele laturi sunt dotate cu rampe de acces retractabile pentru a facilita accesul pasagerilor cu mobilitate redusa. Trenul cu o lungime de 111 metri poate transporta pana la 928 de pasageri.
Noile trenuri de metrou vor fi dotate cu sistemul inovator de informare digitalizata a pasagerilor “Plus” (FIS+) dezvoltat de Siemens Mobility in Viena si utilizat pentru prima data in oras. Ecranele de afisare a informatiilor amplasate deasupra fiecarei usi afisaza in timp real, inainte de sosirea in statia urmatoare, cum va fi pozitionat trenul in raport cu peronul, dar si un ghid al posibilelor legaturi. Astfel, pasagerii stiu deja inainte de sosirea in statie unde trebuie sa mearga pentru a ajunge la destinatie, iar fluxul pasagerilor pe peron este optimizat.
Elementele de structura din materiale usoare care alcatuiesc caroseria si boghiurile reduc semnificativ greutatea trenurilor X care sunt foarte usoare pentru categoria din care fac parte. Sistemul de franare electrodinamic reduce semnificativ uzura mecanica a franelor si costurile de intretinere. Pentru sistemul de iluminat interior si exterior, se folosesc LED-uri care reduc consumul energetic si necesita intretinere minima.
In 2017, Wiener Linien a acordat companiei Siemens contractul pentru livrarea a 34 de trenuri de metrou complet automate cu sase vagoane si furnizarea serviciilor de intretinere pentru 24 de ani. In cadrul contractului, Wiener Linien beneficiaza de o optiune pentru 11 trenuri suplimentare.
In martie 2018, cele doua companii au prezentat proiectul urmatoarei generatii a trenurilor de metrou.