Viena prezinta noul model de metrou automat

La 8 martie, Consilierul pe probleme de mediu al Vienei, Ulli Sima, Wiener Linien GmbH si Siemens au prezentat modelul noului tren de metrou din Viena. Incepand cu 2024, acestea vor circula pe linia complet automata U5 din capitala Austriei, insa vehiculele pot fi operate si in sistem semi-automat sau manual, pe liniile existente. Conform programului, livrarea trenurilor va incepe la jumatatea lui 2020 si se va incheia pana in 2030. Trenurile vor fi realizate la fabrica Siemens din Viena.
Trenurile cu sase vagoane vor avea caracteristicile celor aflate deja in operare in oras, indeplinind, in acelasi timp, cele mai moderne standarde internationale de siguranta. Vehiculele nu au usi la interior, acesta fiind deschis si luminos. Scaunele sunt asezate astfel incat sa ofere mai mult spatiu, sa optimizeze fluxurile de calatori si sa faciliteze accesul persoanelor in scaun cu rotile, precum si spatiile multifunctionale. Peretele transparent care desparte cabina mecanicului de spatiul dedicat pasagerilor, le ofera acestora din urma o noua perspectiva asupra liniei de metrou.
Metrourile sunt proiectate sa circule cu o viteza maxima de 80 km/h si au o capacitate de 928 de calatori si 200 de scaune. Vehiculele sunt echipate cu un nou sistem de informare – FGI Plus care ofera pasagerilor directiile de ruta, inclusiv informatii cu privire la legaturi posibile chiar inainte de a ajunge in statie.
„Vom avea un tren de ultima generatie care sa se potriveasca infrastructurii noastre si care ofera un raport calitate-pret foarte bun. Parteneriatul cu Siemens, alaturi de contractul de intretinere, asigura cel mai ridicat nivel de calitate a trenurilor in beneficiul calatorilor nostri pentru o perioada lunga de timp”, a declarat Günter Steinbauer, Director al Wiener Linien.
Trenurile au o structura usoara, peste 90% din materialele utilizate fiind reciclabile. Sistemul de iluminat cu LED si cele de incalzire si aer conditionat asigura un consum scazut de energie al trenurilor. In timpul operarii, energia generata la franare este reintrodusa in sistemul de tractiune al trenurilor.
La sfarsitul lui 2017, operatorul Wiener Linien a acordat companiei Siemens contractul pentru livrarea a 34 de trenuri de metrou complet automate, cu optiunea de a achizitiona 11 trenuri suplimentare. Conform contractului, Siemens va furniza serviciile de intretinere pentru trenuri.