Viena a lansat lucrarile pentru extinderea retelei de metrou

Ministrul Transporturilor din Austria, Norbert Hofer, viceprimarul Vienei, Maria Vassilakou, alaturi de Günter Steinbauer, directorul general al companiei de transport public Wiener Linien, au lansat oficial lucrarile pentru constructia primei sectiuni a noii linii de metrou U5 si pentru extinderea liniei U2, care se va intersecta cu U5. Ceremonia a avut loc pe 8 octombrie in viitoarea statie Matzleinsdorfer Platz pe linia U2, care va oferi posibilitatea de transfer catre reteaua feroviara suburbana, prin statiile de cale ferata Meidling si cea centrala, Vienna Central Station.
“Intersectarea liniilor U2 si U5 va forma o parte centrala a retelei de metrou din Viena. Rutele din centrul orasului, care inglobeaza toate modurile de transport, impreuna cu aceasta interconexiune subterana, ofera diferite posibilitati de transport pentru cetateni si turisti,” a declarat Ministrul Transporturilor.
In cadrul proiectului, se vor construi, in prima etapa, 9 km de linii si 11 statii. Din lungimea liniilor, se vor construi in faza initiala 6 km de linie ca parte a U2 si 3 km in cadrul U5, aceasta fiind prima sectiune a noii linii, proiectata pentru a raspunde standardelor privind sistemul automat.
Extensia U2 catre Matzleinsdorfer Platz va fi finalizata in 2026, iar lucrarile pentru prima linie automata a capitalei austriece vor fi realizate in 2024. Intersectia formata de U2 si U5 va elimina decalajul major al retelei din partea centrala a orasului.
U2 va fi extinsa din statia Rathaus (unde se afla Primaria orasului), iar pentru prima sectiune a liniei U5 lucrarile vor incepe din Frankhplatz/Altes AKH. In cadrul proiectului, statiile Rathaus (punct comun pentru U2 si U5), Neubaugasse (U3/U2) si Pilgramgasse (U4/U2) vor deveni hub-uri de transport. Statia Neubaugasse va deveni al doilea mare hub de transport din Viena, fiind estimata a avea aproape acelasi numar de pasageri cu statia Stephansplatz, care, in prezent inregistreaza cel mai mare flux de pasageri. Statia Matzleinsdorfer Platz va fi situata intre Vienna Central Station si Meidling si va deveni al treilea nod de transfer intre reteaua de tranzit existenta si sistemul de metrou din Viena, ceea ce va contribui la optimizarea serviciilor de transport in special pentru navetisti.
In prezent, autoritatile vieneze implementeaza si cel mai mare proiect de modernizare a retelei de metrou, implicand linia U4. Proiectul, cu o valoare de 335 milioane de euro, a fost demarat din 2014 si se va finaliza in 2024, an in care vor fi puse in functiune si noile sectiuni de metrou.