Viena a inaugurat sectiunea modernizata a rutei feroviare catre Bratislava

Dupa doi ani de constructii, reprezentantii ÖBB, UE, orasului Viena si provinciei Austriei Inferioare au inaugurat oficial sectiunea vieneza a liniei de cale ferata catre Bratislava.
La ceremonie au participat Michaela Huber, Director Executiv ÖBB-Personenverkehr, Jörg Wojahn, Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Austria, Ulli Sima, Directorul Consiliului Local pentru Mediu si Utilitati Publice din Viena si Johanna Mikl-Leitner, Guvernatorul Austriei Inferioare.
Proiectul a constat in constructia unei linii duble de 3,7 km si a inclus electrificarea liniei Wien Erzherzog-Karl-Straße. De asemenea, a fost construita o noua statie de transfer cu linia U2 la Viena Aspern Nord.
„Noua linie de cale ferata Viena-Bratislava are o importanta majora pentru orasul nostru. Aceasta uneste doua capitale si astfel intreaga Europa, incurajand dezvoltarea in intreaga regiune”, a declarat Ulli Sima.
Odata cu finalizarea sectiunii vieneze, calatorii si navetistii beneficiaza deja de un transport local mai bun datorita extinderii retelei S-Bahn (prin linia S80) catre Aspern Nord, cea mai dezvoltata zona urbana din Viena. In viitor, calatorii care vor alege trenurile ÖBB vor face o jumatate de ora intre Aspern Nord si Gara Centrala din Viena pe linia S80 in timpul saptamanii. Tot o jumatate de ora vor face si cei care calatoresc pe ruta Hütteldorf – Wien Hauptbahnhof. „Prin aceasta comanda din partea Municipalitatii din Viena si VOR [Verkehrsverbund Ost-Region, Autoritatea de Transport Public din Regiunea Estica), in cadrul urmatorului mers al trenurilor vom oferi pasagerilor nostri de pe ruta S80 un numar suplimentar de 160.000 de tren-km pe an”, a declarat Michaela Huber.
Sectiunea vieneza se intinde de la statia Erzherzog-Karl-Straße prin Viena Hirschstetten catre Wien Aspern Nord. Lucrarile au inceput in 2016 si au inclus si reconstructia statiei Hirschstetten care va beneficia de un nou pasaj pietonal. Statia Wien Aspern Nord a fost reconstruita ca o legatura cu linia de metrou Viena U2. Odata cu finalizarea schimbarii orarului de calatorie in decembrie 2018, una dintre cele mai mari centre de dezvoltare din Europa, Seestadt Aspern, va fi de asemenea conectata la reteaua S-Bahn (linia S80). Locuitorii for beneficia si de bariere fonice noi.
In cadrul celei de-a doua faze, linia Marchegger Ostbahn va fi electrificata si dublata. Conform estimarilor, lucrarile vor fi finalizate in 2023.
Inainte de darea in exploatare a sectiunii vieneze, lucrarile in Austria Inferioara au inceput in august 2018. Urmatoarea etapa prevede electrificarea legaturii cu granita statului si dublarea liniei intre statiile Siebenbrunn-Leopoldsdorf si Schönfeld-Lassee. 7 statii vor fi modernizate de-a lungul intregii rute.
Astfel, pasagerii vor beneficia de o legatura feroviara mai rapida intre doua capitale europene, Viena si Bratislava. Timpul de calatorie din Gara Centrala din Viena pana in Bratislava va fi redus de la 66 de minute la 40 de minute. „Aceasta extensie consolideaza reteaua transeuropeana , deoarece ruta se afla pe doua coridoare ale retelei europene centrale: Coridorul Baltic-Adriatic si Coridorul Rin-Dunare”, a declarat Jörg Wojahn, Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Austria.