spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

CFR încearcă din nou să repare viaductul Cârcea, la un preț de 3,5 ori mai mare

Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA încearcă din nou să repare viaductul Cârcea de pe Magistrala 100, distrus în 2018 de un mecanic de locomotivă beat. Valoarea estimată a lucrării este de aproape 3,5 ori mai mare decât la prima încercare, în noiembrie 2019, și dublă față de ultima, în luna mai a acestui an.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova”.

Lucrarea ce urmează a fi executată constă în: • Revizuirea poziţiilor aparatelor de reazem şi a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierele de pe firul II. • Introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeţ provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului. • Executarea reparaţiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II. • Executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarle riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluţiilor de alcătuire a stivelor din proiect, planşele P12 şi P13. • Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I şi refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali. • Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 şi 2 de pe firul II.

Valoarea totală estimată a lucrărilor executate este de 1.509.957 lei fără TVA. Timpul în care trebuie executată lucrarea este de trei luni. Ofertantul trebuie să prezinte o listă a lucrărilor realizate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, însoţită de certificate de bună execuţie pentru lucrările cele mai importante. Ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a executat, la nivelul unuia sau mai multor contracte, lucrări similare a căror valoare individuală sau cumulată a fost de minimum 800.000 de lei fără TVA.

Valoarea garanţiei de participare este: 15.099 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 26 ianuarie 2022, ora 15,00, iar oferta trebuie să fie valabilă până la data de 26 mai 2022.



Celelalte licitații pentru viaductul Cârcea au fost anulate

CNCF CFR SA și Regionala Craiova au mai lansat în ultimii doi ani de zile licitații pentru repararea viaductului Cârcea, însă toate au fost anulate.

În timp, valoarea estimată a crescut, din cauza majorării prețurilor la materialele de construcții. La prima licitație, lansată în noiembrie 2019, valoarea estimată a lucrării era de 446.689,72 lei fără TVA, de aproape 3,5 ori mai mică decât acum.

La ultima licitație, lansată în luna mai a acestui an, valoarea estimată era de 746.434 de lei, mai puțin de jumătate față de acum.

Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1. Mecanicul de locomotivă era beat

La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.

Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane, încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

În urma accidentului, circulaţia feroviară a fost închisă pe raza SRCF Craiova, între staţiile CF Malu Mare şi Banu Mărăcine, din cauza deraierii a șase vagoane din compunerea unui tren de marfă ce transporta produse petroliere, a anunțat la vremea respectivă Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Trenul circula pe distanţa Slobozia Veche – Curtici.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

Ultimele Articole