Lucrările la viaductul Cârcea de pe Magistrala 100, distrus în 2018 de un mecanic de locomotivă beat al Grup Feroviar Român, au început recent.
Viaductul situat între stațiile CF Banu Mărăcine și Malu Mare, la km 200+236 vor consta în:
- consolidarea infrastructurilor pe firul I;
- consolidarea infrastructurilor pe firul II;
- montarea tablierelor 1, 2 și 3 noi pe firul I;
- schimbarea suprastructurii pe firul I;
- lucrări la instalațiile BLA, TTR și LC, aferente firului I.
Lucrările sunt executate de Asocierea SC Strabag SRL & SC Metabet CF SA, pe baza unui contract în valoare de 56.468.460,90 lei fără TVA, echivalentul a peste 11 milioane de euro, bani asigurați de la bugetul de stat. Durata de execuție este de 14 luni, a precizat SRCF Craiova.
Lucrările la viaductul Cârcea le fac viața amară călătorilor
Șantierul cauzează neplăceri călătorilor de pe Magistrala 100. Astfel, până la data de 20 septembrie, în fiecare zi între orele 8,35-11,45 se scoate de sub tensiune linia de contact între stațiile Banu Mărăcine și Malu Mare, iar SRCF Craiova pune la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare, între stațiile Craiova și LEU și retur. Drept urmare, apar următoarele implicații în circulația trenurilor de călători:
– Trenul R 9385 se anulează în relația Roșiori Nord – Craiova;
– Trenul R 9014 se anulează în relația Craiova – Roșiori Nord;
– Trenul 1591 se anulează în relația Leu – Craiova și va circula conform livret în relația București Nord – Leu. Se asigură transbordarea călătorilor de la HM Leu, de la tren 1591, la stația Craiova;
– În perioada 27.08.2024 – 20.09.2024, circulă suplimentar, în relația Leu – Craiova, trenul 201599 rang IV (G 1591), cu plecare din stația Leu la ora 12.33 și sosire în stația Craiova la ora 12.57;
– Trenul R 9391 Caracal – Craiova se anulează pe distanta Leu – Craiova și circulă pe distanța Caracal – Leu conform livretului. Se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la stația Leu la stația Craiova;
– Trenul R 9392 Craiova – Caracal se anulează pe distanța Craiova – Leu și circulă pe distanța Leu – Caracal conform livretului. Se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la stația Craiova la stația Leu.
Viaductul, distrus în august 2018 de un mecanic beat de la GFR
La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane încărcate cu biodiesel şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.
Mecanicul de locomotivă a fost testat cu aparatul etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.
Mecanicul a fost trimis în judecată și riscă până la 10 ani de închisoare, după cum a relatat Club Feroviar. În paralel cu acest proces penal, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA va trebui să recupereze de la GFR prejudiciul, care se ridică la 12,5 milioane de euro, în urma unui proces civil.