Un viaduct feroviar din România a ajuns să fie „util” doar sinucigașilor care își pun capăt zilele. Ultima tragedie a avut loc luni când un tânăr s-a aruncat de pe acesta.
Cel mai spectaculos viaduct de cale ferată din Hunedoara, părăsit de peste 25 de ani, a devenit un loc blestemat, notează jurnaliștii de la Adevărul. Mai multe tragedii au avut loc aici, în ultimii ani, cea mai recentă dintre ele fiind moartea unui tânăr în zorii zilei de luni.
O nouă tragedie s-a petrecut la viaductul Luncoiu (video) de la intrarea în municipiul Brad. Luni dimineață, un bărbat de 30 de ani s-a aruncat de pe construcția înaltă de peste 25 de metri, care trece peste Drumul Național 76 Deva – Brad.
Tânărul, inginer în Petroșani, a fost găsit în jurul orei 4,00 dimineața, fără semne vitale.
Jurnaliștii de la Mesagerul Hunedorean au informat Club Feroviar că tânărul nu era la prima încercare, având o tentativă anterioară eșuată tot în zona viaductului.
Tragedii pe Viaductul Luncoiu
În vara anului 2023, o tânără de 24 de ani a murit după ce s-a aruncat și ea de pe viaductul Luncoiu, de pe valea Cernelei. În 2010, o altă tânără, de 16 ani, din Brad, a fost găsită moartă lângă viaduct, după ce a lăsat un bilet de adio în care mărturisea dragostea pentru unul dintre dascălii ei.
Viaductul Luncoiu a fost ridicat la începutul anilor ’40, pentru calea ferată Deva Brad, de 40 de kilometri, construită în perioada 1939 – 1987. Trenurile au circulat pe întreg tronsonul feroviar care străbate Munții Metaliferi doar zece ani.
În primăvara anului 1997, o alunecare de teren petrecută în zona Stoieneasa a distrus o porțiune de câțiva zeci de metri din terasament și a dus la dezafectarea liniei ferate pe aproape întregul traseu (video).
Viaductul Luncoiu de la intrarea în municipiul Brad a fost construit în perioada 1939 – 1946, când mii de oameni au muncit la primul dintre cele trei tronsoane ale căii ferate Deva – Brad, un sector de circa șase kilometri între Brad – Luncoiu de Jos.
Viaductul Luncoiu a fost clădit din opt bolţi de beton armat în plin centru, de 20 de metri deschidere, are 217 metri lungime şi este construit în curbă şi contracurbă cu rază de 300 de metri. El serveşte ca pasaj inferior pentru şoseaua Deva – Brad, deasupra căreia se ridică la circa 25 de metri.