Veniturile mecanicilor de locomotivă și ale șefilor de tren de la CFR Călători vor scădea considerabil în urma planului lui Traian Preoteasa, șeful operatorului feroviar de stat, de reducere a cheltuielilor, spune Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.
Informația apare într-un comunicat prin care liderul aduce lămuriri referitoare la motivele pentru care pe 24 ianuarie ceferiștii vor ieși în stradă, așa cum am anunțat săptămâna trecută. Mitingul va avea loc pe 24 ianuarie 2025 între orele 13.00-16.00 în fața sediului Guvernului României din Piața Victoriei, iar una dintre nemulțumiri este legată de modul de acordare de către statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, a trenurilor noi de călători. Rodrigo Maxim spune că această alocare se face în raport invers față de prestația avută, respectiv CFR Călători, chiar dacă are 80% din totalul prestației feroviare din România, va primi doar 20% din totalul trenurilor noi achiziționate pe fonduri europene, restul urmând să meargă la operatorii privați.
”Mitingul feroviar este și împotriva anulării de trenuri ale CFR Călători din Mersul de Tren în vigoare pentru anul 2025 și împotriva concedierilor colective din cauza subcompensării operatorului de stat CFR Călători SA și împotriva subfinanțării infrastructurii feroviare administrate de CNCF CFR SA”, se arată în comunicatul FSTFR. O altă nemulțumire a ceferiștilor este neacordarea condițiilor de muncă speciale angajaților care au avut grupe de muncă anterior.
Veniturile mecanicilor și ale șefilor de tren de la CFR Călători vor scădea cu 40%
Sindicaliștii de la CFR Călători spun că Ordonanța Trenuleț ”aduce sărăcia”. Deși premierul Marcel Ciolacu declară că în anul 2025 vor îngheța salariile, dar nu vor scădea veniturile lunare față de cele realizate anul trecut, prin neplata orelor suplimentare la operatorul feroviar de stat, acestea scad. Concret, potrivit lui Rodrigo Maxim, veniturile mecanicilor de locomotivă și ale șefilor de tren vor scădea cu cel puțin 40% față de cele de anul trecut.
CITEȘTE și Planul lui Preoteasa pentru 2025: anulări de trenuri, zero ore suplimentare plătite
”La mitingul de protest sindical din 24 ianuarie 2024 din fața sediului Guvernului României din Piața Victoriei vom protesta împotriva Ordonanței Trenuleț, ce interzice plata orelor suplimentare, dar care interzice și angajarea de mecanici de locomotivă în locul celor care s-au pensionat. Din acest motiv în prezent se anulează unele trenuri ale CFR Călători și se fac alte analize de către conducere pentru a se trece la anulări masive de trenuri, pe motivul fals și nefondat de a nu se efectua ore suplimentare și, în consecință, se afectează astfel grav și mobilitatea românilor”, se mai arată în comunicat.