Velaro Novo, noul tren de mare viteza al Siemens

In cadrul InnoTrans 2018, Siemens va prezenta cel mai nou tren de mare viteza denumit Velaro Novo, dezvoltat pentru a cirucla cu viteze de 300 km/h. Din aprilie, compania a lansat o serie de teste cu diferite componente ale trenului. In prezent, un vagon Velaro Novo, incorporat intr-un tren ICE S, operat de DB Systemtechnik (biroul de inginerie tehnica al DB), este supus unor teste pe reteaua feroviara a Germaniei. Compania Siemens precizeaza ca din 2013 a inceput sa dezvolte acest nou concept, iar din 2023 primele trenuri ar putea fi puse in circulatie.
Noul tren aduce pe piata noi standarde in materie de eficienta si durabilitate si, in acelasi timp, ofera cel mai inalt nivel de confort pentru pasageri.
Fata de modelele Velaro anterioare, energia utilizata de Velaro Novo este cu 30% mai mica, ceea ce reprezinta o reducere a emisiilor CO2 de 1.375 tone pe an, iar greutatea sa este redusa in procent de 15%. De asemenea, spatiul disponibil pentru pasageri s-a majorat cu 10%.
“Velaro Novo este raspunsul nostru privind cererile globale in materie de transport de mare viteza. Ceea ce am prezentat astazi este rezultatul a cinci ani de dezvoltare: o platforma care ofera un consum energetic optimizat si costuri de mentenanta reduse, precum si un maxim de flexibilitate si fiabilitate”, a declarat Sabrina Soussan, CEO al Diviziei de Mobilitate a Siemens.
Interiorul noului tren poate fi adaptat cerintelor clientilor, caroseria de tren fiind bazata pe conceptul de tub gol, ceea ce inseamna ca nu exista instalatii permanente in interiorul acesteia. Datorita conceptului sau, optiunile de configurare pot fi adaptate cerintelor operatorilor chiar si dupa mai multi ani de operare. Prin integrarea unui sistem de tehnologie moderna de masurare si de senzori, costurile de mentenanta sunt reduse.
Siemens a inceput sa dezvolte noul concept Velaro Novo din 2013, iar anterior, compania a dezvoltat patru generatii de trenuri Velaro, puse in circulatie din 2000.