spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

Varșovia are un Master Plan de transport feroviar

Caile Ferate Poloneze au prezentat Master Planul de transport feroviar in aglomeratia Varsovia care prevede statii noi, extinderea liniilor de cale ferata, servicii de tren mai frecvente si legaturi de transport feroviar de marfa mai eficiente.
„Modificarile in transportul feroviar din Polonia includ aglomeratiile. Obiectivul este de a oferi cetatenilor si calatorilor legaturi eficiente si integrate. Datorita investitiilor deja implementate de PKP PLK in aglomeratia Varsovia, legaturile feroviare sunt mai confortabile, mai rapide si mai accesibile”, a declarat Andrzej Bittel, Secretar de Stat in cadrul Ministerului Infrastructurii.
Compania a realizat o analiza complexa a infrastructurii feroviare in zona Hubului Feroviar al Varsoviei. Analiza detaliata a inclus orasul si sectiunile de linie aflate la o raza de aprox. 100 de km de capitala. Analiza a luat in calcul cresterea numarului de locuitori, lipsa de eficienta a sistemelor rutiere, necesitatea descongestionarii aglomeratiei si a traficului regional, de mare distanta si de marfa, dar si necesitatea adaptarii liniilor la nevoile reale de transport. Au fost dezvoltate si sistemele conceptuale ale liniilor si statiilor.
Master Planul include reconstructia liniilor diametrale catre statiile Warszawa Zachodnia si Warszawa Wschodnia care va crea conditii mai bune pentru legaturile de mare distanta si intre aglomeratii. Numarul trenurilor va creste semnificativ, optimizand astfel conditiile de calatorie pentru locuitorii Varsoviei , dar si tranzitarea capitalei folosind transportul feroviar. In plus, instalarea noilor dispozitive de control va spori nivelul de siguranta.
In cadrul planurilor, pasajul subteran dintre Centrul Varsoviei, Warsaw Śródmieście si sistemul de metrou va facilita serviciile de transport feroviar si public.
Pentru a furniza servicii de calatorie mai eficiente si mai confortabile, vor fi create noi statii catre Solec (un cartier din Śródmieście) si Targówek (un cartier in nordul Varsoviei), pe ruta Warszawa Wschodnia – Gdańsk. Aceste statii noi vor optimiza rolul transportului public in Varsovia.
Planurile includ si cvadruplarea liniilor de iesire din Hubul de Transport al Varsoviei, mai ales pe rutele: Varsovia – Otwock, Varsovia – Legionowo, Wołomin – Tłuszcz, Varsovia – Sulejówek Miłosna, Varsovia – Piaseczno. Aceste extensii vor creste numarul de trenuri la 10 pe ora si vor crea posibilitatea implementarii unui orar regulat pentru trenurile de pasageri.
De asemenea, planurile prevad si constructia de linii noi, cum ar fi Warsaw Choszczówka – Nasielsk – Kątne, Warszawa Wschodnia – Zielonka, Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź si modernizarea liniei catre Konstancin Jeziorna.
Master Planul de Transport Feroviar al aglomeratiei Varsovia indica necesitatea construirii unei noi linii diametrale dupa 2027, singura ruta posibila fiind Warsaw Wileńska/Warsaw Gdańsk – Warsaw Główna/Warsaw Służewiec.
Conform noului sistem de infrastructura, trenurile de marfa vor putea calatori fara sa mai piarda timp din cauza capacitatii limitate. Numarul liniilor si sistemele cu care vor fi dotate vor fi adaptate nevoilor de manipulare a marfurilor pe liniile secundare, in terminalele de marfa si in centrele logistice ale Varsoviei.

Ultimele Articole