luni, septembrie 2, 2024
spot_img

Variantă agreată pentru modernizarea liniei București – Roșiori

CFR SA a selectat varianta optimă dintre opțiunile analizate în cadrul Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova, subsecțiunea 1: București – Roșiori Nord.

 

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. și Asocierea S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. – S.C. I.S.P.C.F. S.A., în calitate de prestator de servicii, au organizat vineri evenimentul de prezentare a variantei optime a studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova, subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord, cu participarea unor reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Caracteristici pentru București – Roșiori

În cadrul studiului de fezabilitate pentru subsecțiunea 1 au fost identificate și analizate mai multe scenarii, fiind selectat scenariul B și aprobat de Consiliul Tehnic Economic al CFR SA, cu următoarele caracteristici:

– modernizarea liniei c.f. și asigurarea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare, cu posibilitatea de creștere a vitezei la 200 km/h;

– modificări de geometrie ale traseului pe curbe izolate pentru creșterea vitezei de circulație până la 200 km/h, după realizarea pasajelor la nivel (etapă viitoare);

– circulația cu viteza maximă de 80-120 km/h pe 10,05% din traseu;

– circulația cu viteza maximă de 160 km/h pe 89,95% din traseu;

– lungime pe variantă de traseu nou: 2,7 km;

– durata de parcurs tren IR la viteza maximă permisă de traseul proiectat (cu oprire și staționare 1 minut în Videle): 46 minute;

– economia de timp fată de situația existentă: 54 minute;

– viteza comercială: 130,5 km/h (existentă 60 km/h);

– viteza medie de proiectare: 154 km/h;

– exproprieri necesare: 157 ha;

– costul estimat al investiției este de 1,28 miliarde de euro.

Plăţile aferente contractului de derulare a studiului de fezabilitate și proiectului tehnic sunt asigurate din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la bugetul de stat.

 

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole