CFR SA a selectat varianta optimă dintre opțiunile analizate în cadrul Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova, subsecțiunea 1: București – Roșiori Nord.
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. și Asocierea S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. – S.C. I.S.P.C.F. S.A., în calitate de prestator de servicii, au organizat vineri evenimentul de prezentare a variantei optime a studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova, subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord, cu participarea unor reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Caracteristici pentru București – Roșiori
În cadrul studiului de fezabilitate pentru subsecțiunea 1 au fost identificate și analizate mai multe scenarii, fiind selectat scenariul B și aprobat de Consiliul Tehnic Economic al CFR SA, cu următoarele caracteristici:
– modernizarea liniei c.f. și asigurarea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o lungime cât mai mare, cu posibilitatea de creștere a vitezei la 200 km/h;
– modificări de geometrie ale traseului pe curbe izolate pentru creșterea vitezei de circulație până la 200 km/h, după realizarea pasajelor la nivel (etapă viitoare);
– circulația cu viteza maximă de 80-120 km/h pe 10,05% din traseu;
– circulația cu viteza maximă de 160 km/h pe 89,95% din traseu;
– lungime pe variantă de traseu nou: 2,7 km;
– durata de parcurs tren IR la viteza maximă permisă de traseul proiectat (cu oprire și staționare 1 minut în Videle): 46 minute;
– economia de timp fată de situația existentă: 54 minute;
– viteza comercială: 130,5 km/h (existentă 60 km/h);
– viteza medie de proiectare: 154 km/h;
– exproprieri necesare: 157 ha;
– costul estimat al investiției este de 1,28 miliarde de euro.
Plăţile aferente contractului de derulare a studiului de fezabilitate și proiectului tehnic sunt asigurate din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la bugetul de stat.