joi, iulie 11, 2024
spot_img

Vânzătorii de Ferrari și Aston Martin nu se vor expropriați pentru metroul Otopeni

Două firme care vând bolizi de lux Aston Martin și Ferrari, cu sediul într-un cvasi-paradis fiscal Cipru, au dat în judecată Metrorex, nemulțumiți că sunt expropriați pentru metroul Otopeni – realizarea M6 spre Aeroport.

Procesul este relatat zilele acestea de publicația justnews.ro.

British Motors EEC Limited şi Forza Rossa Holding Limited, reprezentanți exclusivi ai Ferrari și Aston Martin în România și în regiune, au cerut judecătorilor nu doar suspendarea, ci și  anularea Hotărârii Guvernului nr. 906/2022 privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni)”, potrivit publicației menționate.

În acest sens, avocații celor doi dealeri au înaintat Curții de Apel București o cerere de chemare în judecată a Guvernului României și a Ministerului Transporturilor, reprezentat de societatea Metrorex SA. Recent, judecătorii au impus reclamantelor ca până la data de 7 septembrie să înainteze instanței un înscris:

  • Solutia pe scurt: În conformitate cu art. 82 alin. 1 Cod procedura civila, acordă reclamantelor un termen pentru a face dovada că reprezentanţii legali ai celor două societăţi de naţionalitate cipriotă au semnat Scrisoarea de Acceptare a Mandatului în anul 2022, în baza căreia s-a depus în original la dosar împuternicirea avocaţială seria B 7057184/2022. Pentru îndeplinirea acestei obligaţii procesuale stabileşte termen la 07.09.2023 C 13 Fond ora 13.00 cu citarea părţilor. Reclamantele vor fi citate la sediul procesual ales, cu menţiunile din prezenta încheiere. Pronunţată azi, 9 iunie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei.

În paralel se derulează și procesul, despre care Justnews a scris aici, în care avocații celor două reprezentanțe auto au cerut doar suspendarea HG privind exproprierile pentru metroul de Otopeni. Litigiul a ajuns în faza de recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție, după ce instanța de fond ( Curtea de Apel București), în decembrie anul trecut, a respins cererea formulată de dealerii Ferrari și Aston Martin în România ca neîntemeiată. O soluție în acest dosar ar putea fi pronunțată vineri, 23 iunie.

Ce prevede HG 906/2022

Publicația Club Feroviar a scris că prin HG 906/2022 s-a actualizat lista imobilelor de expropriat, dar și valorile aprobate pentru trecerea terenurilor în proprietatea Metrorex. Față de ultimele valori luate în calcul, cele din 2017, sumele prevăzute au ajuns aproape duble. Astfel, Hotărârea de Guvern realoca suma de 62,8 milioane lei aprobată inițial prin HG 496/2017 și o suplimenta cu alți 52,26 milioane de lei. Suma rezultată după întocmirea noului raport de evaluare la nivelul anului 2022 era de 115.092.501 lei. Evaluarea a fost realizată în luna martie 2021 cu actualizare la anul 2022, de către evaluatorul autorizat ANEVAR, Cucoară Cristian-Constantin, potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG.

Cine mai face parte din „lumea bună” ce deține imobile ce ar putea fi expropriate pentru metroul de Otopeni, aflați din articolul publicat de Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole