Site-ul de vânzări online de bilete CFR Călători a fost în cea mai mare parte a zilei de joi indisponibil.
UPDATE 31 ianuarie ora 08:00. ”Problema tehnică a fost remediată. Acum se pot cumpăra bilete și online Mulțumim pentru înțelegere”, a transmis vineri dimineață CFR Călători.
UPDATE. După multe ore, în cursul serii, a dat și operatorul feroviar de stat un comunicat: ”CFR Călători informează că din motive tehnice, aplicația de cumpărare online nu este funcțională pentru moment. Specialiștii partenerilor noștri, S.C. Informatică Feroviară SA, care ne asigură prin contract întreținerea și mentenanța sistemelor de vânzare lucrează pentru remedierea problemelor tehnice apărute. Această disfuncţionalitate temporară nu afectează emiterea electronică a biletelor la casele și automatele de bilete din stațiile CFR. Vă asigurăm că se depun toate eforturile pentru remedierea situației. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere”.
Clienții CFR Călători dornici să călătorească joi cu trenul au fost nevoiți să se deplaseze în gări pentru achiziția titlurilor de călătorie, site-ul de comercializare a acestora nefiind funcțional.
„Acest site web este momentan în mentenanță. Vă rugăm încercați mai târziu”, este mesajul afișat pe site la orice tentativă de achiziție a biletelor. Defecțiunea pare a fi fost doar a CFR Călători și nu a site-ului unic de vânzare bilete sau a altor operatori.
Întrebat despre defecțiune, Alexandru Radu, directorul Informatică Feroviară, companie subordonată Ministerului Transporturilor, care administrează pagina de profil a CFR Călători, dar și a altor doi operatori privați, ne-a declarat că nu i s-a adus la cunoștință de către operatorul de stat nicio defecțiune a aplicației.
CFR Călători nu a dat niciun comunicat de presă pe această temă în care să informeze asupra defecțiunii sau asupra duratei de remediere.