miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

CFR SA vrea să facă revizii tehnice intermediare la vagoanele laborator din dotare

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să facă revizii tehnice intermediare la vagoanele laborator din parcul propriu.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Revizii tehnice intermediare la vagoanele laborator de verificat calea”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a se încheia este de 107.000 de lei, echivalentul a puțin peste 20.000 de euro.

CNCF CFR SA deţine în parcul propriu de material rulant vagoanele laborator de verificat geometria căii, respectiv vagoanele cu numerele de circulaţie 80539750500-1 şi 80539750503-5, care efectuează anual conform instrucţiilor în vigoare, măsurători în regim dinamic ale parametrilor geometriei căii de rulare pe întreaga reţea de cale ferată administrată. Pentru a putea efectua măsurători în regim dinamic, aceste vagoane trebuie să fie apte de circulaţie şi în acest sens, conform prevederilor instrucţionale în vigoare, acestea sunt supuse periodic unui ciclu de revizii şi reparaţii. Conform OMTI nr. 315/2011, completat şi modificat prin ,,Ordinul MT nr.1359/2012 pentru modificarea şi completarea Normativului feroviar Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate”, între două reparaţii periodice, aceste vagoane efectuează revizii tehnice intermediare tip RTI la interval de 12 luni.



Cele două vagoane au făcut ultima revizie în august 2023

Cele două vagoane au efectuat revizia tehnică intermediară în luna august 2023. Serviciul de revizie tehnică intermediară tip RTI la vagoanele laborator de verificat geometria căii este efectuat de unităţi reparatoare de material rulant certificate ERI. În cadrul acestui tip de revizie se efectuează verificarea vagonului la canal, se verifică osiile montate fără dezlegare, controlul ultrasonic fără demontarea cutiilor de unsoare, se verifică frâna automată, instalaţia electrică, instalaţia de încălzire etc. După efectuarea RTI vagoanele vor fi apte de circulaţie şi se vor ataşa în compunerea trenurilor de călători, în circulaţie, pentru efectuarea de măsurători în regim dinamic a parametrilor geometriei căii de rulare în condiţii de siguranţa circulaţiei. Pentru menţinerea în circulaţie a vagoanelor este nevoie de revizie tehnică intermediară tip RTI 2.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 2 iulie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 2 noiembrie 2024.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole