spot_img
miercuri, decembrie 8, 2021
spot_img

Dan Vîlceanu: vagoanele de dormit de pe rutele interne sunt fabricate în 1967

Vagoanele de dormit aflate în circulație pe rutele interne sunt produse în RFG, în anul 1967, a transmis ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, într-un răspuns adresat deputatului minorității germane, Ovidiu Ganț.

Parlamentarul a trimis o interpelare către Ministerul Transporturilor, în care se plânge de condițiile din trenuri.

”Obișnuiesc să călătoresc frecvent cu vagonul de dormit atât pe rute interne, cât și internaționale. Vagoanele noastre de dormit sunt depășite fizic și moral, oferind călătorilor condiții foarte proaste de călătorie. Cel care ajunge la Viena este de râsul lumii și ca aspect, și ca funcționalitate, nici încălzirea (iarna) și nici instalația de climatizare (vara) nu funcționează pe teritoriul Austriei. Nici pe ruta Timișoara-București situația nu este mai bună”, a scris Ovidiu Ganț, citat de G4Media.



Vagoanele de dormit de pe rutele externe sunt mai noi

Răspunsul a venit din partea ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, care a explicat că pe rutele externe circulă vagoane de dormit fabricate la Astra Vagoane Călători SA Arad în cursul anilor 2007-2008, respectiv vagoane de dormit fabricate în RDG și achiziționate de țara noastră în anul 1991, ulterior reconstruite la Atelierele Grivița SA, în perioada 2008-2009.

Pentru traficul intern însă, vechimea vagoanelor de dormit trece de 50 de ani. ”Pe majoritatea rutelor sunt utilizate vagoane de construcție veche, fabricate în anul 1967 în RFG, modernizate la Atelierele CFR Grivița în intervalul 2000-2001. În ultimii 11 ani nu au existat alocații bugetare pentru reparația generală cu modernizare a vagoanelor de dormit și cușetă, iar din fonduri proprii, total insuficiente, au fost modernizate vagoane de clasă și acestea într-un număr insuficient raportat la necesarul real”, transmite Vîlceanu.

În legătură cu aspectul semnalat că după trecerea frontierei nu mai funcționează căldura sau instalația de climatizare, Vîlceanu susține că problema ar trebui remediată de companiile de transport din Ungaria sau Austria. ”Dacă la transmitere în stația de frontieră Curtici (pentru Ungaria), respectiv Hegyeshalom  (pentru Austria) instalațiile electrice ale unui vehicul de transport feroviar sunt defecte, personalul feroviar al țării pe teritoriul căreia trenul urmează să circule are obligația să îl refuze la transmitere, în situația în care deficiențele tehnice nu pot fi remediate, situație în care vagonul defect este înlocuit cu un vagon asigurat de OBB sau MAV, după caz, sau se face redistribuirea călătorilor din vagonul defect în alte vagoane, dacă există această posibilitate”, a mai transmis ministrul.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole