spot_img
duminică, noiembrie 27, 2022
spot_img

Vagoane suplimentare la trenurile spre litoral operate de CFR Călători. LISTA completă

CFR Călători va introduce vagoane suplimentare la trenurile spre litoral cu plecare în dimineața zilei de luni, 16 august 2021, a anunțat duminică operatorul feroviar de stat.

vagoane suplimentare la trenurile spre litoral

Astfel, trenurile RE 8005, IR 1922, IR 1983, IR 1994 cu plecare din București Nord spre litoral, mâine dimineață – 16 august, vor fi compuse la capacitatatea maximă admisă din punct de vedere tehnic, ceea ce înseamnă 1.100-1.400 de locuri la fiecare tren.

Vagoane suplimentare la trenurile spre litoral care vin din țară

De asemenea, sunt suplimentate și celelalte trenuri din marile orașe care circulă spre litoral. De exemplu, dinspre Moldova la trenurile care asigură legătura directă sunt disponibile aproximativ 2.500 locuri.

Trenurile care circulă astăzi (duminică, 15 august 2021) spre/dinspre litoral, pentru preluarea călătorilor, sunt deja suplimentate cu vagoane la capacitatea maximă tehnic disponibilă.

Pentru a preîntâmpina situațiile neplăcute generate de epuizarea locurilor la trenuri, CFR Călători le recomandă pasagerilor să folosească toate trenurile puse la dispoziție din graficul unei zile de circulație și să îşi cumpere legitimaţiile de călătorie, utilizând toate canalele de distribuție:

  • online de pe www.cfrcalatori.ro;
  • din aplicaţia mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”;
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • dacă nu este posibil altfel, direct de la casele de bilete din gări și distribuitori autorizați (agenții de turism).

Problemele ce pot apărea din cauza caniculei

CFR Călători precizează că face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot aparea situații în care, din cauza temperaturilor exterioare crescute de peste 35 de grade care la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna și peste 50 de grade Celsius sau a deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să funcționeze fără a mai asigura răcirea în parametri normali.

Pentru derularea traficului în condiţii de siguranţă, în contextul posibilității apariției avertizărilor meteo locale emise de Administrația Națională de Meteorologie, CFR Infrastructură poate reduce viteza de circulație a trenurilor în anumite intervale orare, pe anumite porțiuni de cale ferată. Aceasta este o măsură obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar, aplicată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România. (A.B.)

Ultimele Articole