Răzvan Cuc promite 500 de vagoane modernizate la CFR Călători până la finele anului

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a transmis, ca răspuns la interpelarea unui deputat PNL, că până la finalul anului vor fi 500 de vagoane modernizate la CFR Călători.

vagoane modernizate mersul trenurilor de Sfânta Maria călătorii cu trenul pentru studenți tren suplimentar spre Constanța revizia tehnică a vagoanelor

Cuc spunea că sunt încheiate contracte de reparaţii pentru 283 de vagoane de călători.

„Pentru anul 2019 se estimează a se realiza reparaţii planificate pentru un număr de 129 de unităţi material rulant motor (locomotive şi automotoare), până în prezent fiind încheiate contracte de servicii de reparaţii planificate pentru un număr de 86 de unităţi, pentru restul de unităţi urmând a se contracta servicii de reperaţii planificate până la sfârşitul anului. În prezent sunt încheiate contracte de reparaţii planificate pentru un număr de 283 vagoane de călători. Pentru restul de vagoane, din cele aproximativ 500 de vagoane ce urmează a fi realizate până la sfârşitul anului anului 2019, vor fi încheiate contracte de reparaţii planificate în perioada următoare. De asemenea se vor realiza reparaţii generale cu modernizare pentru un număr aproximativ de 80 de vagoane de cătători până la sfârşitul anului”, se arată în răspunsul la interpelare.

500 de vagoane modernizate și 1.001 km de cale ferată reparată

Pe de altă parte, CFR SA are în vedere repararea a 1.001 km de cale ferată pentru creşterea vitezei.

„C.N.C.F. C.F.R. S.A. desfăşoară lucrări de modernizare pentru 314 km de cale ferată. Precizăm, totodată, că sunt în procedură de achiziţie lucrări de modernizare pentru 116 km de linie de cale ferată şi în diverse stadii de pregătire (pregătire lansare achiziţie/licitaţie/derulare) studii de fezabilitate pentru modernizarea a 947 km de linie de cale ferată. Complementar, este în procedură de achiziţie contractul de servicii pentru elaborarea studiului de fezabilitate care are ca obiectiv lucrări de reparaţii/modernizări a aproximativ 1.001 km de linii de cale ferată, pentru asigurarea unei viteze sporite şi creşterea calităţii serviciilor de transport feroviar. Lucrările în cadrul acestui proiect nu vor viza reparaţii pe întreaga lungime a liniei, ci doar reparaţii punctuale asupra elementelor suprastructurii căii ferate (ex: şina, traversele, aparatele de cale) sau a altor elemente necesare creşterii vitezei”, se arată în răspunsul ministrului Răzvan Cuc, din luna mai, la interpelarea făcută de deputatul PNL Daniel Gheorghe.

Răspunsul lui Răzvan Cuc vine în contextul unei interpelări a deputatului PNL Daniel Gheorghe care îi transmitea ministrului Transporturilor că în primele trei luni ale acestui an au deraiat nouă trenuri, iar restricţiile de viteză au ajuns să fie sub 50 km/h.

„De la începutul anului până în prezent s-au înregistrat 9 deraieri ale trenurilor în ţară. Cu toate că reţeaua feroviară permite viteze convenţionale între 70 km/h şi 160 km/h, se operează cu o viteză comercială de sub 50 km/h pentru trenurile de călători. La capitolul material rulant, conform secretarului de stat, la CFR Călători 80% din locomotivele electrice au nevoie în acest moment de reparaţii, iar la peste 40% din vagoane se impun modernizări urgent. Infrastructura este la pământ, şine rupte, şine uzate. Circulă trenurile cu o viteză medie de 45-50 de kilometri la oră, când în alte ţări este 350 km/h”, a scris Daniel Gheorghe, în interpelare.

În replică, ministrul Transporturilor a conchis că „după finalizarea lucrărilor de modernizare, restricţiile de viteză vor fi ridicate, ceea ce va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători, cu impact direct şi imediat asupra duratei de călătorie şi/sau asupra creşterii siguranţei şi confortului călătorilor”.