luni, aprilie 21, 2025

Locomotiva și patru vagoane deraiate la Mihăești, retrase din linie curentă

Administratorul infrastructurii feroviare a anunțat vineri dimineață că locomotiva și patru vagoane deraiate la Mihăești au fost retrase din linie curentă.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că lucrările de intervenție în zona deraierii de pe secția Mihăești – Radomirești avansează într-un ritm susținut, datorită implicării exemplare a echipelor Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova”, se arată în comunicatul dat publicității.

Până la această oră, au fost ridicate și retrase din linia curentă patru vagoane deraiate la Mihăești – trei aparținând operatorului Rail Cargo Carrier România și unul al operatorului Pimk Rail – precum și locomotiva deraiată a Pimk Rail. În acest moment, echipele CNCF CFR SA desfășoară operațiuni de tăiere a ultimului vagon rămas în linia curentă, pregătindu-l pentru ridicare. În paralel, sunt în curs de desfășurare lucrările de refacere a liniei de cale ferată afectate pe firul II. După finalizarea acestora, se va trece la montarea unui nou stâlp și la reinstalarea liniei de contact. Abia apoi se va putea relua circulația feroviară pe Magistrala 100, întreruptă după accidentul feroviar de miercuri.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA mulțumește echipelor de intervenție pentru profesionalismul și efortul neîntrerupt și reafirmă angajamentul de a finaliza lucrările în cel mai scurt timp posibil, astfel încât circulația feroviară să fie reluată în condiții de siguranță”, se mai arată în comunicat.

Un mort și doi răniți în accidentul feroviar

Amintim că un accident feroviar s-a produs miercuri la Mihăești, după ce o locomotivă a operatorului bulgar Pimk s-a ciocnit cu două vagoane deraiate ale unui tren operat de Rail Cargo, care circula pe celălalt fir. Accidentul s-a soldat cu moartea unei persoane și rănirea altor două. Trenul Rail Cargo avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord-Curtici, iar trenul Pimk avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circula pe distanța Curtici-Giurgiu Nord.

Pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate au fost îndrumate două macarale de mare tonaj, aparținând Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova (125 tf) și Sucursalei Regionale de Căi Ferate București (250 tf).

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole