Cum voiajele feroviare durează mult în România, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători vrea să introducă, din această săptămână, vagoane de dormit la Trenul Foamei și la alte garnituri care circulă în timpul zilei.

Este vorba despre garniturile de lung parcurs, la care durata călătoriei depășește 10 – 15 ore, noul serviciu fiind introdus la sugestia publicului, a declarat pentru Radio România Actualități directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.
”Fiind tot timpul atenţi la ceea ce ne spun călătorii noştri, am considerat că trebuie să le oferim un nou produs. Este vorba de vagoanele de dormit sau vagoane cușetă, care vor circula şi pe timp de zi. Ce rezolvă acest lucru? Rezolvă, pentru că avem trenuri care, programat, trec de 10 ore în parcurs și atunci sunt o mulțime oameni care doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei, dar sunt oameni care doresc să aibă un regim de exclusivitate în tren, să îşi rezerve o cabină în care să fie singuri sau într-o formulă mai restrânsă, cu soţul, soţia, partenerul”, a declarat șeful operatorului feroviar de stat.
Vagoane de dormit la Trenul Foamei și pe București Nord-Baia Mare
Printre relațiile pe care vor fi introduse vagoane de dormit sau cușetă se află Iași-Timișoara Nord și București Nord-Baia Mare.
Pe relația Iași-Timișoara Nord și retur circulă zilnic o pereche de trenuri cu parcurs de zi (denumite popular Trenurile Foamei): IR 1833 (plecare 6,05, sosire 21,58), respectiv IR 1834 (plecare 6,49, sosire 21,46). Între București Nord și Baia Mare și retur circulă o singură pereche de trenuri directe cu parcurs de zi: IR 1745 (plecare 6,00, sosire 20,0), respectiv IR 1746 (plecare 5,40, sosire 19,41). (A.B.)