Peste 400 de vagoane ale CFR Marfă din Portul Cosntanța nu mai pot fi mutate de pe șine, pentru că au crescut pomi prin ele, a declarat luni seara ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„În acest moment, infrastructura rutieră din Portul Constanţa este folosită aproape la capacitate maximă pe ce avem acum, sigur că trebuie să se dezvolte şi ea. (…) În schimb, pe zona feroviară e folosită undeva la 30-40%. De ce? Am găsit aproape 700 de vagoane care stau unele de zeci de ani abandonate pe liniile respective, sunt 95 de linii de cale ferată nefolosite, în acest moment, în Portul Constanţa, din cauze de acest tip. Explicaţiile sunt multiple. Pe mine mă interesează să găsesc soluţii. Vreau să vă spun că până astăzi au fost mutate 200 dintre ele, din 700, cele care puteau fi mutate. Au rămas undeva la 500 care, în acest moment din aceste 500, maximum 100 mai pot fi mutate, adică duse în alte depouri. Printre celelalte aproximativ 400 au crescut pomi, pe infrastructura feroviară care e aproape distrusă”, a afirmat ministrul Transporturilor, într-o emisiune la B1 TV, citat de News.ro.
Liniile ferate din port, blocate de vagoane ale CFR Marfă
El a catalogat drept ”aberantă” situaţia din port şi a spus, în acest context, că „nimic nu e întâmplător, de ce s-a ajuns aici”.
Sorin Grindeanu a afirmat că i-a prezentat prim-ministrului Nicolae Ciucă un plan de eliberare a liniilor ferate şi de reabilitare a 35 dintre cele 95 de linii de cale ferată nefolosite din port, pentru ca să fie redate traficului feroviar, crescând astfel capacitatea de transport şi ducând la folosirea a 60-70% din infrastructura feroviară existentă în Portul Constanţa pe termen scurt.
Datoriile CFR Marfă au ajuns la 4,5 miliarde de lei
Cu același prilej, ministrul Transporturilor a spus că CFR Marfă are datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei, în special către ANAF şi CFR Infrastructură.
„În acest moment, compania are aproximativ 4,5 miliarde de lei datorii, în special la doi creditori şi anume: la ANAF – statul român şi la CFR Infrastructură. Am face o emisiune întreagă să vedem de ce s-a ajuns aici şi de ce în aceşti mulţi ani după Revoluţie s-a ajuns în situaţia dată la CFR Marfă; şi nu e singura companie”, a declarat Sorin Grindeanu.