spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Va fi prelungit anul feroviar până la finele lui 2022?

Trei organizații feroviare europene solicită extinderea anului feroviar până la finele lui 2022. Motivația solicitării constă în imposibilitatea pregătirii corespunzătoare a evenimentelor din cauza pandemiei, ceea ce ar putea avea drept efect risipa fondurilor alocate cu această destinație.

Trei organizații feroviare europene au trimis o scrisoare deschisă oficialilor europeni în care solicită extinderea anului feroviar până la finele lui 2022. Scrisoarea este semnată de CER- Comunitatea Companiilor de Cale Ferată și Infratructură, EIM – Managerii de Infrastructuă și UNIFE – Industria Feroviară Europeană și este adresată președintelui Parlamentului European, David Maria Sassoli, președintelui Consiliului European, Charles Michel, președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Frans Timmermans, vicepreședinte CE pentru Acordul Verde și Adinei Ioana Vălean, comisarul CE pentru Transporturi.

Semnatarii scrisorii deschise afirmă că până acum rezultatele evenimentului nu s-au făcut simțite din cauza carantinei provocate de pandemie. Un eveniment important cum ar fi trenul expozițional dedicat anului feroviar a trebuit amânat pentru luna septembrie, față de data inițială iunie 2021.

Redăm scrisoarea deschisă:

„În calitate de promotori entuziaști ai Anului European al Căii Ferate, nu putem decât să menționăm că situația sanitară constrângătoare împiedică desfășurarea completă a activităților părților interesate de promovare a căilor ferate.

Prin urmare, vă îndemnăm să luați în considerare extinderea acestei inițiative remarcabile până în decembrie 2022, pentru a avea un succes și mai mare la final. Când, în cursul anului 2020, UE a decis să dedice 2021 sărbătoririi căilor ferate, sectorul feroviar european a reacționat în mod unanim și cu entuziasm – în ciuda temerilor că pandemia ar putea afecta cumva calendarul activităților – și a alocat resurse financiare și în natură uriașe pentru a sprijini acest lucru. În contextul Acordului verde european, Anul European al Căii Ferate este o oportunitate minunată și unică de a promova calea ferată și contribuția sa cheie la o piață internă mai puternică, la crearea de locuri de muncă, la coeziunea teritorială și socială și, bineînțeles, la un sistem inteligent, digital și un sistem de mobilitate durabilă care conciliază performanța și reducerea emisiilor de CO2.

La 29 martie, Președinția portugheză a Consiliului și Direcția Generală Mobilitate a Comisiei Europene au dat startul oficial Anului European al Căii Ferate (EYR). După aceea, companiile feroviare și asociații precum noi – Comunitatea companiilor feroviare și de infrastructură europene (CER), Administratorii europeni de infrastructură feroviară (EIM), Asociația europeană a industriei de aprovizionare feroviară (UNIFE) – plănuiseră să înceapă implementarea unei serii dense de inițiative menite să profite la maximum de Anul european al căii ferate. Ca inițiativă emblematică a Anului European al Căilor Ferate, Connecting Europe Express este un tren expozițional care urmează să-și înceapă călătoria în Lisabona, să călătorească prin douăzeci și cinci de state membre, inclusiv Slovenia și Republica Cehă și să ajungă la Paris la cinci săptămâni după o serie a evenimentelor programate să aibă loc în toate capitalele unde oprește trenul. Dacă inițial CER intenționa să aibă trenul care pleacă din Lisabona în iunie, astăzi – din cauza pandemiei – CER a fost nevoită să își programeze plecarea în septembrie 2021.


 


 

Membrii EIM au început să planifice și să organizeze evenimente specifice în țările lor respective, în coordonare cu partenerii relevanți, inclusiv inițiativa Connecting Europe Express. Începând din ianuarie, EIM desfășoară, de asemenea, o campanie de social media personalizată, legată de EYR și activitățile concrete din domeniu. Din păcate, este posibil ca această campanie să nu își desfășoare întregul potențial din cauza măsurilor naționale de sănătate și siguranță și a restricțiilor de călătorie care stau la baza acestora. Cu toate acestea, aceste activități sunt necesare pentru a prezenta avantajele investițiilor în infrastructură feroviară fizică și digitală pentru societate și economie. Acest lucru se dovedește și mai adevărat într-un context de reforme legate de TEN-T și RFC (Coridoarele europene) la sfârșitul acestui an.

UNIFE și membrii săi au pregătit o campanie de comunicare care acoperă 12 teme pe tot parcursul anului 2021. Campania de un an a început oficial în ianuarie, însă până acum rezultatele nu sunt cele așteptate din cauza efectelor și restricțiilor COVID-19. Președintele UNIFE a reiterat și reafirmat angajamentul industriei europene de aprovizionare feroviară pentru această inițiativă în timpul lansării sale oficiale din 29 martie. În paralel, companiile feroviare au început să planifice numeroase campanii de comunicare la nivel național pentru a explica – împreună – că rețeaua ferată este cel mai durabil mod de transport și cea mai sigură opțiune de mobilitate; că feroviarul este supus unei transformări digitale a proceselor și serviciilor sale; că feroviarul își are locul său printre rădăcinile adânci ale culturii europene și contribuie la definirea a ceea ce va fi Europa în viitor.

Cu toate acestea, în 2020 nimeni nu putea prevedea că pandemia va dura atât de mult, cu efectele pe care toată lumea le poate vedea astăzi. Din păcate, este foarte clar acum că eforturile noastre colective sunt periclitate de o pandemie care împiedică să existe un anumit grad de certitudine cu privire la posibilitatea de a organiza evenimente în persoană și alte reuniuni publice. De fapt, există un risc foarte concret ca viitoarele evenimente programate să fie amânate până când situația se ameliorează sau doar se anulează și că resursele alocate vor fi cheltuite în zadar – ceva ce nu ne putem permite într-un moment în care căile ferate suferă uriaș pierderi din cauza COVID-19. În acest context, facem apel la toate instituțiile UE și statelor membre să prelungească Anul european al căii ferate până în decembrie 2022, pentru a profita din plin de această oportunitate importantă și pentru a oferi acestei inițiative valoroase cele mai bune șanse de succes”, solicită cele trei asociații. (D.C.)

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

 

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole