UTLC a semnat un Memorandum de Intelegere cu AsstrA pentru dezvoltarea unui proiect comun de transportare a containerelor din China catre Europa si vice versa folosind retelele feroviare din Kazahstan, Rusia, Belarus si tarile Uniunii Europene.
Partile au cazut de acord sa isi construiasca relatia avand la baza un parteneriat strategic pentru transportul feroviar de marfa international cu scopul de a dezvolta transportul intre Europa si China. UTLC va fi resposabila cu infiintarea si operarea unui serviciu de tranzit feroviar pe linii cu ecartament de 1520 mm de tipul Terminal-to-Terminal, in timp ce AsstrA se va ocupa cu atragerea clientilor catre serviciile de baza ale UTLC, U WEST si U East.
„AsstrA a dezvoltat Noul Drum al Matasii incepand cu 2008, insa, la inceput, au existat numai transporturi sporadice. Incepand cu 2015, am stabilit un flux constant de marfa transportata pe calea ferata catre Asia de Est. Un punct sensibil a fost lipsa de colaborare si integrare intre retelele de transport feroviar din diferite tari, insa UTLC cauta sa elimine aceasta problema. Compania integreaza caile ferate din Rusia, Belarus si Kazahstan pentru livrarea de marfuri din China si restul Asiei catre Europa si inapoi. Prin urmare, credem ca exista o sinergie reciproca intre companiile noastre”, a declarat Dmitry Lagun, Presedintele Consiliului de Administratie al AsstrA Associated Traffic AG.