Utilajele TBM pentru Magistrala 6 de metrou, tronsonul 1 Mai-Tokyo au ajuns în Portul Constanța și urmează să fie aduse la București.
”Metroul Gara de Nord-Aeroport Otopeni. Primele imagini cu Utilajele TBM de forat Alsim Alarko-Makyol. Cârtițele au ajuns la Constanța și vin la București pe trailer. Utilajele (2 trenuri TBM) vor fi montate și introduse în galerie pe la Băneasa (Ikea) și ies pe la Expoziției. Probabil din primăvară încep efectiv lucrările”, a scris pe pagina sa de Facebook jurnalistul Alex Lancuzov de la Radio România Actualități, care a atașat și cele trei imagini alăturate.
Utilajele TBM pentru Magistrala 6 de metrou vor intra în subteran în primăvară
Lucrările de execuție la primul tronson al Magistralei 6 de metrou, care ar fi trebuit să înceapă în această vară, sunt întârziate din cauză că trebuie achitat un avans constructorului, care nu este prevăzut în bugetul de stat pe anul în curs și trebuie așteptată rectificarea bugetară, a explicat în august ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pe 8 martie 2022, Metrorex a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură pentru primul lot, între 1 Mai și Tokyo(Băneasa Shopping City) al Magistralei 6, care va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde șase noi stații. Contractul a fost câștigat de asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.
Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Contractul pentru tronsonul 2, între Tokyo și Aeroport Otopeni, a fost semnat pe 2 mai, după cum a scris atunci Club Feroviar.