UTI Grup, selectată de Alstom Transport pentru lucrări la Magistrala 5 de metrou

UTI Grup se va ocupa de partea de informare dinamică

Compania românească primește de la Alstom lucrări în valoare de 17,71 milioane lei, fără TVA, pentru componenta de informare dinamică și sonorizare la Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei – Eroilor.

Compania românească UTI Group, deținută de omul de afaceri autohton Tiberiu Urdăreanu, va primi lucrări în valoare de 17,71 milioane lei, fără TVA, pentru componenta de informare dinamică și sonorizare la Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei – Eroilor, potrivit anunțului de atribuire a contractului pentru sistemul de siguranță și automatizare a traficului, apărut zilele trecute în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Firma UTI este singurul subcontractor anunțat de Alstom.

Atribuirea contractului către Alstom a fost anunțată acum o lună, fiind organizată chiar o ceremonie de semnare a acestuia la Guvern, însă anunțul de atribuire a fost publicat în SEAP cu o întârziere considerabilă, respectiv sâmbătă, 11 mai.

Anunțul din SEAP menționează că UTI Grup se va ocupa de „furnizarea echipamentelor, prestarea serviciilor inclusiv de proiectare) şi execuţia lucrărilor aferente montării şi punerii în funcţiune a Sistemului de Informare Dinamică a călătorilor, inclusiv sonorizare, pentru întreaga secţiune a Magistralei 5, respectiv Râul Doamnei – Eroilor 2 şi Staţia Depoul Valea Ialomiţei”.

Valoarea totală a contractului ce are drept contractor principal firma franceză Alstom Transport este de 112,92  milioane lei, fără TVA. Contractul acordat de Metrorex lui Alstom privește „sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) – Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon. Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei”.

UTI Grup este furnizor de soluţii IT&C şi de securitate, cu activităţi şi în segmente precum cel al construcţiilor şi al sistemelor de transport. Compania a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 386,6 milioane lei (84,6 milioane euro).

Zilele trecute UTI Grup a câștigat și licitația organizată de Compania Națională „Aeroporturi București” pentru realizarea lucrărilor de modernizare, retehnologizare şi extindere a sistemului de supraveghere video al Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Valoarea proiectului este de 4,675 milioane de euro, fără TVA. În cadrul acestui proiect se va implementa o soluție de recunoaștere facială care are rolul de a avertiza personalul care asigură securitatea aeroportului de prezența unor persoane date în urmărire sau aflate pe listele de suspecți ale serviciilor de informații.

Fără componenta de semnalizare și automatizare a traficului, noua linie din Drumul Taberei riscă să rămână la stadiul de muzeu, aceasta după ce atribuirea contractului a făcut obiectul a numeroase contestații între participanții la licitație.

Acum, oficialii Metrorex spun că termenul de finalizare a sistemului de automatizare este de nouă luni de la semnarea contractului, dar că acesta ar putea fi scurtat la șase luni, dacă se lucrează în trei schimburi.

Istoria Magistralei 5 e una veche. Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala 5 a metroului bucureștean s-a confruntat cu probleme de avize, de finanţare și lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei.

Chiar dacă va deveni funcțională în acest an, pe Magistrala 5 vor circula zece trenuri Bombardier, din flota actuală, care vor fi retrase de pe magistralele 1, 2 și 3. Aceasta cel puțin până când compania va primi noi trenuri de metrou, în cadrul unei licitații în curs.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei – Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin deschiderea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii.