miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

UNIFE: Romania joaca un rol important in stabilirea viitorului buget feroviar al UE

„In perioada ianuarie – iunie 2019, Romania va detine Presedintia Consiliului Uniunii Europe, iar pentru sectorul feroviar, aceasta este o perioada decisiva pentru viitorul industriei feroviare europene, deoarece in timpul presedintiei Romaniei vom avea alegerile europene, Brexit-ul si stabilirea viitorului buget pe termen lung al UE. Viitoarea Presedintie a Romaniei va juca un rol decisiv in adoptarea programelor de investii ale UE pentru sectorul feroviar. Toate aceste proceduri au un impact semnificativ asupra transportului feroviar care are nevoie de finantarea UE”, a declarat Philippe Citroën, Director General UNIFE in timpul Summitului Zilele Feroviare organizat de Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania – AIF, in perioada 16-17 octombrie in Bucuresti.
„UNIFE se bazeaza pe sprijinul Presedintiei Romaniei pentru a colabora cu Parlamentul European in vederea adoptarii Cadrului Financiar Multianual 2021-2027, astfel incat sa ne asiguram ca toate statele membre UE, dar mai ales tarile care beneficiaza de Fondul de Coeziune, sa poata accesa in continuare fonduri UE pentru proiectele feroviare viitoare”, a subliniat Citroën.
Citroën a declarat ca UNIFE se bazeaza pe sprijinul Presedintiei Romaniei in colaborarea cu ERA si Comisia Europeana, alaturi de agentiile de securitate nationala si alti jucatori din sectorul feroviar pentru etapa de finalizare a implementarii Pilonului Tehnic.
Implementarea Pilonului Tehnic al Pachetului Patru Feroviar va permite realizarea pietei unice pentru produsele feroviare si pentru Spatiul Unic Feroviar European. De asemenea, aceasta reprezinta un proces eficient pentru autorizarea vehiculelor in Europa si include extinderea atributiior Agentiei Feroviare Europene (ERA) ca one-stop-shop pentru autorizarea vehiculelor si certificarile de siguranta.
„16 iunie 2019 este termenul limita pentru ca statele membre sa transpuna directivele UE in legislatia nationala, iar acest lucru se va intampla in timpul Presedintiei Romane a UE. UNIFE se va asigura ca statele membre vor finaliza faza de tranzitie in termenul specificat, si anume iunie 2019, astfel incat Pilonul Tehnic sa devina operational imediat”, a explicat Citroën.
In plus, Presedintia Romaniei va avea un rol important pentru adoptarea noului Program Cadru al EU privind Cercetarea si Inovarea „Horizon Europe” 2021-2027, care include Shift2Rail. UNIFE va colabora cu toti factorii de decizie – Comisia Europeana, Agentia Executiva pentru Inovare si Retele (INEA) si Banca Europeana de Investitii – pentru a investiga oportunitatile de finantare suplimentare pentru activitatile de implementare a programului Shift2Rail (conform modelului SESAR in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei). Impreuna cu Institutiile Europene, Shift2Rail Joint Undertaking si sectorul feroviar vor adopta un program Shift2Rail ambitios in cadrul Programului Cadru „Horizon Europe”.
Industria feroviara europeana are posibilitati uriase, iar, conform estimarilor, piata feroviara internationala va avea o crestere de 2,7% pe an intre 2021 si 2023, in timp ce volumul anual este asteptat sa ajunga la 192 de miliarde de euro, conform noului Studiu UNIFE privind Piata Feroviara Internationala 2018.
Europa de Est va inregistra o crestere de 2,7% pe an, o crestere similara va avea loc si in CSI, in timp ce piata din Europa de Vest va creste cu 2,2% pe an. Conform noului studiu, Africa/Orientul Mijlociu si America Latina vor avea cele mai mari valori ale ratei de crestere, estimate la 5,2% si respectiv 4,8.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole