Unicom Tranzit a definitivat modernizarea terminalelor sale de la Dornești.
Pe parcursul anului trecut, am lucrat din greu pentru a îmbunătăți semnificativ terminalul nostru din Dornești, pentru a oferi servicii mai bune, potrivit unei postări a companiei pe un site de socializare. Urmărește aici o prezentare a termnalului Dornești.
„Am extins fronturile noastre pentru produse petroliere și cereale și am înființat un nou front pentru operarea diferitelor mărfuri solide și containere. Suntem foarte încântați să vă informăm că lucrările sunt acum finalizate și suntem gata să operăm cu noi capacități”, spune oficialii companiei.
Unicom Tranzit deține două terminale
Unicom Tranzit deține 2 terminale la Dornești, primul dintre acestea fiind înființat în anul 2000, potrivit ziuacargo. Acesta permite depozitarea atât afară, cât și într-un depozit acoperit. Terminalul este funcțional, însă nu a fost extins din motive precum lipsa spațiului și restricții de tonaj de 20,5 tone/axe pe podul peste râul Suceava.
Cel de-al doilea terminal operează din anul 2003, pentru transbordarea și depozitarea produselor petroliere. Acesta reprezintă un punct de joncțiune între ecartamentul larg și ecartamentul european. În timp, terminalul a evoluat datorită cerințelor pieței.
Terminalul are acces direct de la stația CFR Dornești, fără restricții de tonaj. Stația Dornești este stația de cale ferată de frontieră și de vama cu Ucraina.
De asemenea, terminalul are acces rutier pentru vehicule grele via DN17A și prin viitoarea autostrada Ploiești – Siret (A7).
În urmă izbucnirii războiului din Ucraina, terminalul a fost dezvoltat prin extinderea frontului de operare pentru produse petroliere, înființarea a două noi fronturi de transbordare a cerealelor și înființarea unui front de operare pentru diverse bunuri solide și containere.
La nivel regional, Unicom Tranzit are acorduri de colaborare cu Calea Ferată Ucraina (UZ) și cu Calea Ferată Moldova (CFM).
De asemenea, colaborează cu operatori privați și de stat din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Republica Cehă, Polonia și alte țări europene, acționând ca un nod de legătură pentru traficul pe calea ferată ce tranzitează Europa de Sud.
Se preconizează că, odată cu sfârșitul războiului din Ucraina, o parte din fluxurile de marfă se vor întoarce în Ucraina. Atât timp cât soluțiile logistice oferite rămân competitive, o parte din fluxurile de marfă vor rămâne în România. Reconstruirea Ucrainei va oferi posibilități de dezvoltare și colaborare benefice pentru ambele țări, spun oficialii transportatorului.