Ungaria solicita finantare din partea Chinei pentru linia Budapesta-Belgrad

Ministerul Finantelor din Ungaria a solicitat bancii China Exim Bank o finantare pentru constructia liniei de cale ferata Budapesta-Belgrad, de pe teritoriul tarii.
Contractul de credit poate fi semnat dupa evaluarea cererii, iar implementarea proiectului poate incepe cu faza de planificare, a anuntat Ministrul Finantelor din Ungaria, Mihály Varga.
In mai, contractul pentru modernizarea liniei Soroksár–Kelebia a fost semnat cu un consortiu format din companii chineze si maghiare responsabile cu implementarea proiectului. Contractul pentru constructia unei linii de 150 de km in Ungaria a fost semnat cu Consortiul CRE, format din RM International Zrt (detinut de Opus), China Tiejiuju Engineering & Construction Kft si China Railway Electrification Engineering Group Kft.
Contractul va intra in vigoare odata cu aprobarea contractului de credit semnat cu China Exim Bank.
Ministrul a declarat ca, asa cum se mentioneaza in acordul international semnat pentru acest proiect, 85% din proiect va fi finantat cu fonduri obtinute prin credit, in timp ce restul de 15% va fi finantat de la bugetul de stat.
Fazele de planificare si de autorizare a planificarii pot incepe dupa incheierea contractului de credit. Scopul este finalizarea constructiei liniei de cale ferata pana in 2023. Pentru a indeplini acest obiectiv, guvernul doreste sa simplifice procedurile necesare si va permite autoritatilor competente sa elibereze licentele si permisele necesare pentru a grabi procedurile.
Linia de cale ferata Belgrad-Budapesta va avea o lungime de 370 km si este estimata la 2,89 miliarde de dolari. Aceasta include modernizarea sectiunilor existente si constructia unei noi sectiunii de cale ferata pentru a oferi o legatura directa intre cele doua capitale. Din lungimea totala a liniei de cale ferata, aprox. 335 km vor avea nevoie de lucrari de conversie si electrificare, in timp ce 166 km de cale ferata vor fi modernizati in Ungaria.
Ministrul Varga a declarat ca modernizarea liniei de cale ferata intre Belgrad si Budapesta va fi implementata cu ajutorul unor contributii financiare si tehnice din China.
Linia este considerata un coridor logistic care va oferi cea mai rapida ruta de transport intre China si Europa de Vest. Proiectul va conecta Ungaria de una dintre cele mai importante rute comerciale in cadrul Initiativei One Belt, One Road.