spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

Ungaria a demarat lucrările de modernizare a căii ferate spre Curtici

Tronsonul cu cea mai îngustă secţiune a celui mai important coridor feroviar de marfă din Ungaria va fi reînnoit, a declarat, marţi, László Mosóczi, secretarul de stat pentru politici de transport al Ministerului Inovării şi al Tehnologiei la Kétegyháza, unde a pus piatra de temelie a dezvoltării care vizează modernizarea tronsonului de cale ferată Békéscsaba-Lőkösháza şi transformarea ei în linie dublă.

László Mosóczi a spus că investiţia în valoare de aproape 130 de miliarde de forinţi (355,5 milioane de euro) va fi finalizată până în vara lui 2024, iar un an mai târziu se va termina şi construcţia aşa-numitului sistem european de control al trenurilor, care va face transportul feroviar mai sigur, costurile acestuia ridicându-se la 5,3 miliarde de forinţi (14,5 milioane de euro).

Pe parcursul realizării investiţiei, tronsonul de cale ferată între Békéscsaba şi Lőkösháza (aproape de granița cu România) va fi modernizat pe o lungime de aproape 30 de kilometri. Unul dintre obiectivele dezvoltării este creşterea sarcinii pe osie cu 15 kN (aproximativ 1,5 tone), ceea ce va duce la o capacitate de transport mai mare, precum şi creşterea vitezei de la 100 la 160 km/h. Va fi modernizată, de asemenea, întreaga linie de tracţiune electrică de deasupra căii de rulare şi alimentarea cu energie.



În gările Szabadkígyós, Kétegyháza şi Lőkösháza va fi reînnoit iluminatul, vor fi modernizate facilităţile traficului pentru călători, se va asigura accesibilitatea gărilor pentru persoanele cu handicap. Vor fi construite pasaje subterane, ascensoare, acoperişuri pentru platforme, bariere fonice pe lungime de 5,5 km şi parcări pentru automobile şi biciclete.

Dezvoltările vor fi executate de firmele Strabag, V Híd S.A. şi grupul francez Thales.

Secretarul de stat a anunţat că în viitorul apropiat vor fi alocate aproximativ 16,41 miliarde euro pentru reînnoirea sectorului feroviar: două treimi pentru dezvoltarea infrastructurii şi o treime pentru înlocuirea materialului rulant.

Dezvoltările de lângă frontieră servesc, de asemenea, politicile naţionale, a subliniat el, reamintind că în ultimul deceniu au fost modernizate tronsoanele de legătură feroviară în direcţia României între Szolnok şi Szajol, respectiv Mezőtúr şi Békéscsaba.

Ultimele Articole