spot_img
joi, decembrie 8, 2022
spot_img

Undă verde pentru modernizarea Complexului Feroviar București. S-a semnat contractul

Modernizarea Complexului Feroviar București a primit undă verde, prin semnarea de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea ISPCF SA – Baicons IMPEX SRL a contractului, în valoare totală de 20.742.050 de lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Studiul este necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

⦁ Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;

⦁ Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;

⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.



Accent pe modernizarea Complexului Feroviar București Nord

Obiectivul general al proiectului de referință este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar București Nord, în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual, se precizează în comunicatul dat publicității de CNCF CFR SA. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizat pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.



Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

Sursa de finanțare a contractului va fi asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat. Durata contractului este de 21 de luni.

Ultimele Articole