spot_img
sâmbătă, decembrie 4, 2021
spot_img

Se va introduce un nou rang de tren în România, cu un sistem diferit de taxare

Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Direcția de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor vor să introducă un nou rang de tren, cu un sistem diferit de taxare, în următorul Contract de Serviciu Public (CSP) valabil pe anul 2022.

Intenția a fost anunțată joi după amiază, cu prilejul celei de-a doua runde de consultări privind trenurile metropolitane și suburbane. Prima rundă a avut loc săptămâna trecută, după cum a scris Club Feroviar.

Consultările pe această temă au continuat joi la MTI, între membrii grupului de lucru ai ARF, reprezentanții Direcției Generale Strategie, din cadrul MTI, și persoanele responsabile de la nivelul unităților administrativ-teritoriale (București, Cluj-Napoca, Oradea, Brașov, Timișoara, Alba Iulia, Bacău, Botoșani) care au în analiză posibilitatea introducerii – în aceste zone – a serviciului public de transport metropolitan sau suburban.



Un nou rang de tren, pentru garniturile metropolitane

”Subiectele abordate în cadrul reuniunii au vizat două direcții majore de acțiune. Prima direcție se referă la intenția MTI-DTF și ARF de introducere a unui nou rang de tren pentru trenul metropolitan, în următorul Contract de Serviciu Public (CSP) valabil pe anul 2022, astfel încât să se poată permite introducerea în circulație a unor trenuri pilot, de către UAT-uri, care să opereze pe o rază de 30-40 km”, se arată într-o postare de pe contul oficial de Facebook al ARF.

Tot aici se precizează că a doua direcție de acțiune vizează inițierea de către ARF a unor discuții cu operatorii de transport feroviar, în legătură cu actualizarea sistemului de tarifare pe calea ferată. Este vorba de trecerea de la taxarea pe zone-km (din 10 în 10 km) la introducerea unui sistem cu preț fix, similar cu cel de la transportul auto, în acest fel să existe o bază ușor de armonizat între tariful local și tariful feroviar. De altfel, acest model de taxare este folosit pe linia de cale ferată București-Nord-Aeroport Henri Coandă, precizează ARF.

”În acest context, s-a menționat intenția MTI, de includere a unor jaloane legate de implementarea PNRR, iar în ceea ce privește componenta de tren metropolitan au fost precizate țintele prevăzute în PNRR, respectiv creșterea numărului de călători din transportul feroviar cu o medie de 25% față de nivelul de referință din 2021 și măsuri de transfer al călătorilor de la transportul cu autobuze/microbuze la transportul feroviar pe rutele de navetă. Astfel, ținând cont că cei mai mulți călători pe calea ferată sunt în zona de transport regional, conducerea ARF a făcut apel la o colaborare strânsă cu toate autoritățile locale care vor opta pentru utilizarea acestui tip de transport, astfel încât trenurile metropolitane să poată contribui nemijlocit la atingerea acestor obiective”, se mai arată în postarea ARF.

În prezent, în sistemul feroviar românesc sunt două ranguri de trenuri: Regio și Interregio. Trenurile Intercity nu mai circulă din 2015.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole