Un deputat cere Guvernului să dirijeze o treime din investiții către calea ferată

Foto: Adrian Dohotaru

Deputatul clujean Adrian Dohotaru susține că Guvernul investește de 16 ori mai puțin în calea ferată decât în infrastructura rutieră. El spune că România are nevoie de trenuri rapide care să unească principalele regiuni ale țării.

Deputatul clujean Adrian Dohotaru cere Primăriei Cluj-Napoca să facă o prioritate din trenul metropolitan și să decongestioneze axa est – vest a municipiului, potrivit publicației ZiuadeCluj.

„Vedem rezultatul când Guvernul României investește de 16 ori mai puțin în infrastructura feroviară decât în cea rutieră: dezastru. Decidenții României ne poluează și ne lungesc timpii de călătoria prin politicile catastrofice de subfinanțare a transportului feroviar. Avem nevoie de trenuri rapide care unesc Transilvania de capitală, Moldova de Basarabia, România de Europa Centrală și de Vest.

Țările occidentale investesc în medie o treime în transport feroviar și două treimi în cel rutier. În contextul crizei climatice, a poluării generate de transportul aerian și rutier, raportul trebuie să fie invers, prioritatea să fie transportul feroviar. România este departe de acest deziderat din cauza lipsei unei viziuni progresiste și ecologiste privind transportul public”, consideră Adrian Dohotaru.

“Ne-am transformat orașele în cimitire de mașini aduse second din vestul continentului, am lăsat de izbeliște transportul feroviar, nici nu am gândit în orașe coridoare pietonale și cicliste ori trenuri metropolitane pentru a decongestiona traficul auto. Cer guvernului Dăncilă să facă, asemenea țărilor vestice, o treime din investiții în transportul feroviar. Cer administrației Emil Boc să prioritizeze trenul metropolitan și să ne ofere un dead-line clar de funcționare a trenului rapid care va contribui parțial la aerisirea traficului pe axa est – vest din jurul Clujului”, atenționează deputatul clujean.

Transformarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor pentru a permite rularea trenurilor cu viteză mare nu este finalizată, spune deputatul. Acest proiect este încă înghețat în faza studiului de fezabilitate. Cu toate acestea, politicienii aflați la guvernare au promis în mod repetat un tren rapid Budapesta – Cluj – București. Compania de stat CFR SA a precizat că singura porțiune de pe teritoriul județului pe care se poate circula acum cu 120 km/h este cea dintre Cluj-Napoca și Apahida (18 km).