Caile Ferate Egiptene (ENR) si consortiul ruso-ungar Transmashholding-Hungary Kft. au semnat un contract pentru livrarea a 1.300 de vagoane de pasageri. Costul total al contractului depaseste 1 miliard de euro fiind cel mai mare contract pentru material rulant al Cailor Ferate Egiptene.
Durata contractului de livrare este de 5 ani de la data semnarii.
Vagoanele vor fi dezvoltate conform specificatiilor operatorului feroviar egiptean. Cinci tipuri de vagoane vor fi produse si livrate dintre care 500 de vagoane clasa 3 cu ventilare fortata, 500 de vagoane clasa 3 cu aer conditionat, 180 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat, 90 de vagoane clasa 1 cu aer conditionat si 30 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat si restaurant.
Ca parte a consortiului, Tver Carriage Works va deveni principalul producator de componente si va fi responsabil cu transferul de tehnologie si organizarea industriala. TMH Engineering va fi autoritatea responsabila cu proiectarea si revizuirea proiectului tehnic. Partenerul ungar al consortiului va juca rolul de producator si finantator in cadrul proiectului. Conform estimarilor, jumatate din vagoanele care vor fi livrate vor fi produse in cadrul fabricii Dunakeszi Jarmujavito Kft. de pe teritoriul Ungariei, in colaborare cu TVZ, restul vagoanelor fiind produse de TVZ la nivel individual.
Proiectul anticipeaza livrarea componentelor si subansablurilor dedicate asamblarii finale a vagoanelor in cadrul fabricii de productie a vagoanelor care vor fi realizate de TMH International in colaborare cu Organizatia Nationala pentru Productie Militara din Egipt.
Contractul a fost acordat in urma unei licitatii lansate de ENR in 2017 la care au participat companii producatoare de vagoane din China, Italia, India si Romania.