Ultimul Eurostar înainte de Brexit a intrat aseară în Gara de Nord din Paris, venind de la gara St Pancras din Londra.
De acum înainte, călătoria între cele două țări presupune formalități administrative suplimentare. De pe 1 ianuarie, în trenurile Eurostar care circulă între Londra şi Paris se află grăniceri francezi, pentru a monitoriza bagajele şi bunurile care vor intra în Uniunea Europeană după încheierea perioadei de tranziţie a Brexit-ului.
Ultimul Eurostar înainte de Brexit. Grăniceri francezi în trenuri
Franţa a suplimentat deja numărul polițiștilor de frontieră cu 600, iar pe cel al inspectorilor specialişti, cum ar fi veterinarii, cu 300, în porturile de pe Canalul Mânecii şi alte puncte de intrare în ţară, pentru a face controale şi proceduri suplimentare, care au intrat în vigoare după Brexit.
📹 VIDEO – #Paris : Gare du Nord à Paris, le dernier Eurostar avant la mise en place des règles post-Brexit arrive en provenance de #Londres. Pour les voyageurs, les prochains voyages impliqueront de nouvelles démarches administratives. (🎥AFP) #Brexit #BrexitDeal pic.twitter.com/wINybwx6Fp
— FranceNews24 (@FranceNews24) December 31, 2020
Ministrul francez responsabil cu vămile, Olivier Dussopt, declara recent că autorităţile britanice şi franceze nu au ajuns încă la un acord asupra controalelor vamale post-Brexit, obligând Parisul să introducă controale temporare în trenurile Eurostar.
Măsura anunțată de oficialii de la Paris subliniază obstacolele în calea liberei circulaţii a persoanelor şi a mărfurilor între Marea Britanie şi UE, care au fost introduse după ieşirea Marii Britanii din UE, pe 31 decembrie.