miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

Ultimii kilometri între Drobeta Turnu Severin și Caransebeș sunt licitați în vederea modernizării

CFR SA a scos miercuri la licitație ultimele două loturi de cale ferată dintre localitățile Drobeta Turnu Severin și Caransebeș a căror procedură a fost anulată după ce nicio firmă nu a prezentat o ofertă. Mai rămân însă de licitat două loturi între Craiova și Drobeta Turnu Severin.

Este vorba de loturile 4 Drobeta Turnu Severin – Herculane și 5 Herculane  – PO Nou Poarta, anunțul fiind disponibil aici.

Citește aici mai mult despre anularea anterioară a licitațiilor.

Valoarea estimată a procedurii este cuprinsă între 4,87 și 5,08 miliarde lei, fără TVA, fiecare având o valoare estimată între aproximativ 2,43 miliarde lei și 2,9 miliarde lei, fără TVA.

Ofertele trebuie să fie valabile până la 29 ianuarie 2025 pentru toate loturile, iar propunerile se vor depune până la 29 iulie 2024.

La finele lunii mai, CFR a scos la licitație primele două loturi și acelea relicitate după ce nu a primit nicio ofertă anterior. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos la finele lui mai la licitație două loturi din șase la modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș.

A fost vorba de ”Proiectare și execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investitii <Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean> – LOT 3: Igiroasa (Cap Y) – Drobeta Turnu Severin (Cap X), KM 331+000 – KM 362+632, legăturile CF ale variantei de traseu cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu”.

Tot atunci a demarat și licitația”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii <Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean> – LOT 6: Cap X PO Nou Poarta – Caransebeș KM 436+887 – KM 474+046,53”.

În continuare rămân nelicitate:

  • LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) – FILIAȘI ( CAP Y ), km 248+760 – 286+735 (37,975 km). Valoare estimată: între 1,4 miliarde de lei fără TVA și 1,53 miliarde de lei, fără TVA
    Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări);
  • LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km). Valoare estimată: între 1,14 miliarde de lei fără TVA și 1,25 miliarde de lei, fără TVA. Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Reaprobarea a dublat valoarea proiectului

La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Executivul a adoptat anterior o Hotărâre prin care sunt reaprobați indicatorii pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș.

Pentru cei 225,287 de km ai obiectivului de infrastructură, Guvernul a aprobat ca valoarea totală a investiției să se ridice la peste 20 de miliarde de lei, iar perioada de realizare să fie de 60 de luni.

CITEȘTE și Proiect ”îmbunătățit” à la Caragiale pentru modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș

O altă modificare față de proiectul de acum doi ani constă în faptul că au fost făcute adaptări minore pentru implementarea ERTMS nivel 2, adaptări generate de împărțirea tronsonului de cale ferată în șase loturi teritoriale. Astfel, în ceea ce privește cantitatea de RBC (Radio Bloc Center), aceasta a fost suplimentată de la patru bucăți la șase bucăți.

 

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole