vineri, august 30, 2024
spot_img

BREAKING Ultimele loturi din linia ferată Craiova-Caransebeș, scoase la licitație

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat miercuri că a lansat licitația pentru ultimele două loturi rămase din linia ferată Craiova-Caransebeș.

Este vorba de licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 1 Craiova-Filiași și Lotul 2 Filiași-Igiroasa, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș. Anunțul de licitație a fost publicat AICI în sistemul electronic de achiziții publice.

Valoarea financiară totală estimată a contractului este cuprinsă între 4.169.150.009,61 și 4.963.274.811,48 lei (un miliard de euro), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 54 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pentru Lotul 2.

Achiziția publică pentru loturile 1 și 2 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu în lungime de circa 82,24 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel:

– LOT 1: Craiova-Filiași, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), cu o valoare estimată de 2.282.592.414,03 lei fără TVA;

– LOT 2: Filiași-Igiroasa, km 286+735 – 331+000 (44,265 km), cu o valoare estimată de  1.886.557.595,58 lei, fără TVA.



Licitațiile pentru celelalte patru loturi au fost deja lansate

Scopul general al implementării proiectului de reabilitare pe linia ferată Craiova-Caransebeș (225,287 km) vizează:

– îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

– modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

– mărirea capacității de tranzit;

– asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

– modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

– modernizare poduri, podețe;

– reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 septembrie 2024.

În lunile mai și iunie au fost lansate procedurile de achiziție publică pentru celelalte patru loturi, care au termen de depunere și deschidere a ofertelor în data de 28 august 2024 (loturile 3 și 6), respectiv 16 septembrie (loturile 4 și 5), valoarea totală estimată a acestor achiziții fiind de circa 12,22 miliarde de lei fără TVA.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole