marți, octombrie 15, 2024
spot_img

Ucrainenii redeschid o linie spre România, Ministerul Transporturilor e la capitolul „analiză de potențial”

În câteva luni, căile ferate ucrainene au reparat 20 de kilometri de cale ferată spre granița cu România. Linia nu poate fi utilizată încă deoarece noi, în acest timp, am făcut un proiect de strategie și urmează să mai facem o analiză de potențial și a nevoii de conectivitate, urmată anul viitor, undeva în trimestrul al doilea, de o lege și abia apoi de lucrări.

Compania de Căi Ferate din Ucraina (UZ) a refăcut șina abandonată până la granița cu România. De asemenea, a restaurat aproximativ 20 km de cale ferată de la Carpați până la granița cu România și a deschis și două puncte de control la graniță, potrivit publicației din țara vecină ubn.news.

Punctele de control sunt Rakhiv – Berlebash – granița de stat și Teresva – granița de stat. În total sunt 19,3 km și 1,1 km de pistă nouă. Potrivit lui Oleksandr Kamyshin, șeful UZ, deschiderea rutei va permite trecerea a șase perechi suplimentare de trenuri de marfă în fiecare zi, ceea ce va reprezenta încă 3,5 milioane de tone de marfă anual. Mai mult, aceste două tronsoane deschid perspective pentru noi rute de pasageri – între Ujhorod și Ivano-Frankivsk și Cernăuți, precum și între orașele ucrainene și românești.

Dar pentru aceasta, România trebuie să repare calea pe teritoriul său, spun ucrainenii.

România, „îngropată” în procedură

Dincoace de graniță nu se intâmplă mai nimic în acest sens, cel mult se fac proceduri, strategii, proiecte și evaluări de oprtunitate.

La începutul verii, Ministerul Transporturilor a propus un „Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă”. Proiectul are un capitol dedicat situației conexiunii feroviare cu Ucraina, dar termenele stabilite sunt foarte largi. Proiectul propune montarea unei instalații de transpunere boghiuri la Valea Vișeului, punct în care se unesc cele două linii menționate de ucraineni. Potrivit calendarului propus însă, abia anul viitor în trimestrul al doilea urmează să fie propusă legea de dezvoltare a investiției și apoi să înceapă lucrările. Una dintre cele două linii are ecartament larg, a doua nu. Linia de cale ferată de la Rahiv până la granița cu România nu este exploatată de mai bine de 12 ani.

Compania Căile Ferate Ucrainene a început reparația șinelor pe tronsonul de la gara Rahiv din regiunea transcarpatică până la granița cu România, pe o lungime de aproximativ 18 km, în luna iunie. (sursa foto ubn.news)

 

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole