Primul tren cu cereale din Ucraina, după ce linia cu ecartament larg a fost reparată, a fost preluat noaptea trecută de operatorul feroviar Cargo Trans Vagon în Portul Galați.
„Primul tren cu cereale a intrat în Complexul Galați, pe linia cu ecartament larg, redeschisă după 22 de ani! Primul transport de cereale din Ucraina, care a tranzitat Republica Moldova, a intrat aseară, în jurul orei 22.45, în complexul Galați, stația Galați Largă, grupa A. După finalizarea formalităților de vamă, trenul va ajunge astăzi direct în Portul Galați, pe linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri! Este prima garnitură, formată din 15 vagoane încărcate de cereale, care circulă, după 22 de ani, pe linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz, de unde marfa poate fi încărcată direct pe nave!”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Vagoanele, preluate de CTV în Portul Galați și duse la silozul TTS
Garnitura formată din 15 vagoane a fost remorcată de o locomotivă a CTV în Portul Galați și dusă în silozul companiei TTS (acționar cu 49% al operatorului feroviar), care are o capacitate de stocare de 35.000 de tone.
„Mai sunt pe drum încă 200 de vagoane cu cereale din Ucraina. Trenurile se formează în Ucraina, apoi trec în Republica Moldova, unde, la Bender, se recompun garniturile și pleacă spre Galați. Ne-am propus să preluăm cel puțin un tren cu cereale pe zi”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Cargo Trans Vagon, Constantin Ciotu.
El a precizat că, de la siloz, cerealele pot fi preluate atât pe cale rutieră, cât și navală, cu barje și nave maritime, pentru a-și continua călătoria spre destinațiile finale. În curând, după ce va fi reparată și linia ferată cu ecartament normal din zonă, va exista și posibilitatea preluării cerealelor pe cale feroviară.