Turcia va finaliza, in 2019, o linie de mare viteza al carei cost depaseste un miliard de dolari

Linia Ankara-Sivas va avea noua statii pe traseul in lungime de 405 kilometri, acesta urmand sa fie parcurs in doar doua ore, fata de 12 ore in prezent. Noul ministru turc al Transporturilor, Cahit Turhan, a dat asigurari ca lucrarile la linia Ankara-Sivas vor fi finalizate pana la sfarsitul lui 2019, tot atunci fiind programate si primele teste cu trenuri de mare viteza.

”Datorita pozitionarii sale geografice si fiind una dintre cele mai importante sectiuni ale coridorului Edirne-Kars, linia Ankara-Sivas va asigura o legatura feroviara intre Europa si Orientul Mijlociu”, a punctat ministrul Turhan.

Intregul proiect, care include si construirea a 49 de tuneluri feroviare, este estimat la un cost de noua miliarde lire turcesti (1,55 miliarde de dolari).

Ankara-Sivas va asigura conexiune feroviara directa si cu orase precum Kayseri, Konya, Mersin, Gaziantep si Diyarbakır.

In plus, pasagerii vor putea calatori de la Istanbul la Sivas in cinci ore si jumatate.

Odata ce va fi finalizata, linia Ankara-Sivas va fi a doua ca lungime de pe teritoriul turc, dupa linia de mare viteza Istanbul-Ankara, aceasta fiind in lungime de 533 de kilometri.

„In plus, orasele Konya, Izmir si Bursa vor beneficia de conexiune la reteaua de mare viteza. Dupa orasele Sivas si Erzincan, ruta catre Kars va fi de asemenea conectata la reteaua de mare viteza. Credem ca Sivas va deveni un hub important pentru transportul de mare viteza. Sivas va fi astfel conectat cu toate rutele de transport feroviar catre est si vest”, a punctat İsa Apaydın, director general al Cailor Ferate din Turcia (TCDD).

In prezent Turcia beneficiaza de o retea de mare viteza in lungime de 1.213 kilometri si lucrarile continua catre Kırıkkale, Yozgat, Bursa, Konya, Karaman si Erzincan.

Ministrul Turhan a tinut sa precizeze ca, incepand cu 2003, 91 de miliarde de lire turcesti  (15,7 miliarde de dolari) au insumat investitiile in sistemul de transport feroviar, iar o buna parte din acesti bani au fost alocati transportului de mare viteza.

Foto: TCDD