GALERIE FOTO Cum se desfășoară lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanța, executate de Wiebe

22 ianuarie 2020

Pe 1 noiembrie au început lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanța, investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei, finanţată din fonduri de la bugetul de stat.

Ziua de Constanța prezintă o galerie foto cu stadiul la zi al lucrărilor executate de austriecii de la Wiebe.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a atribuit societăţii Wiebe România SRL contractul ”Reparaţie capitală tunel pietonal km 224+883 din staţia CF Constanţa – proiectare şi execuţie”. CFR SA a informat că Sucursala Regională CF Constanţa a început programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) şi la liniile 1, 2, 3 şi 4 din Gara Constanţa.

Lucrările de reparaţii capitale la tunelul pietonal presupun etanşarea tunelului prin injecţii intramurale la extrados, tratarea fisurilor şi crăpăturilor prin injecţii cu răşini poliureatanice elastice, repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 şi 4-5), placarea pereţilor tunelului şi ai scărilor cu faianţă pe o înălţime de doi metri, zugrăvirea acestora şi a tavanului cu vopsea lavabilă, placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică, montarea benzilor de atenţionare la marginea treptelor, montarea de rigole pentru scurgerea apelor şi a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5) şi montarea de instalaţii electrice noi.

Facilități pentru persoanele cu dizabilități, la tunelul pietonal din Gara Constanța

Noile facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi cuprind o rampă de acces din tunel în clădirea de călători, platforme elevatoare la fiecare scară din capătul ”Y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane, pictograme şi marcaje de orientare şi informare, precum şi suprafeţe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor şi balustrade de separare a scărilor de peron.

Lucrările de suprastructură vizează realizarea substraturilor de repartiţie şi armare a platformei căii, înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 metri, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 metri şi racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60.