Lucrările la tunelul feroviar Bata de pe Magistrala 200 sunt aproape de final, partea de infrastructură (tunelul propriu-zis) fiind gata deja. Mai rămân de montat calea de rulare și instalațiile de semnalizare.
Tunelul T3 Bata km 559+967 – 560+570 este construit în cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”, Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu.
Tunelul, cu o lungime totală de 603 m, este săpat la 27 de metri sub munte, pe o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu, și va permite circulația trenurilor de călători cu viteze de până la 160 km/oră.
Prin tunelul feroviar Batase se va circula anul viitor
Pentru subtronsonul 2b Bârzava-Ilteu, valoarea contractului de execuție a lucrărilor este de 2.085.565.017,01 lei. Lucrările au început la data de 27 iulie 2017, iar în iunie 2021 Asociația Pro Infrastructura estima că la finalul anului 2022 tunelul va fi circulabil. Acest lucru nu s-a întâmplat, din cauza unor ”situații neprevăzute, care au condus la adaptarea proiectului inițial la situația din teren”, după cum precizau pentru Club Feroviar, la începutul acestui an, oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Tot atunci, responsabilii companiei de infrastructură feroviară dădeau ca termen estimat de finalizare luna august 2023 pentru subtronsonul 2b, pe care constructor este Asocierea Webuild – FCC Construccion – Salcef – Thales.
Aflat în vizită pe șantier, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avansat marți un nou termen pentru finalizarea acestui tronson, și anume august-septembrie 2024, așa cum a scris Club Feroviar.
CITEȘTE și Termenul dat de Grindeanu pentru a circula cu 160 km/oră pe calea ferată Sighișoara-Curtici