spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

GALERIE FOTO Tunelul din Gara Constanța a intrat în reparații capitale, realizate de Wiebe România

Tunelul din Gara Constanța a intrat în reparații capitale. Lucrarea, în valoare de peste zece milioane de lei, este realizată de Wiebe România.

Sucursala Regională CF Constanța a început programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) și la liniile 1,2,3 și 4 din Gara Constanța, o investiție în valoare de 10,4 milioane de lei, finanțată din fonduri de la sugetul de stat.

Lucrările au ca scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Lucrările de reparații capitale sunt structurate în trei etape de execuție astfel încât, în perioada funcționării șantierului, să fie asigurate condițiile optime de trafic și de acces la peroanele liniilor pe care se va desfășura circulația trenurilor, călătorii fiind informați permanent care sunt zonele de tranzitare a stației și de acces la liniile de garare a trenurilor prin afișarea informațiilor la casele de bilete, informare audio și afișarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări.

În ce constau lucrările la tunelul din Gara Constanța

Lucrări de reparații capitale la tunel pietonal

◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados

◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice

◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)

◘ placrea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă

◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică

◘ montarea benzilor de atentionare la marginea treptelor

◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5)

◘ montarea de instalații electrice noi

Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități

◘ rampă de acces din tunel în clădirea de călători

◘ platforme elevatoare la fiecare scară din capatul „y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane

◘ pictograme și marcaje de orientare și informare

◘ suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron

Lucrări de suprastructură

◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;

◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m

◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

Etape de execuție a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului:

Etapa I: se închide circulația feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal

Etapa a II-a: se închide tunelul pietonal și circulația feroviară pe liniile 3 și 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact

Etapa a III-a: se închide circulația feroviară pe liniile 1 și 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal.

Termenul de finlizare este semestrul II al anului viitor.

Ultimele Articole