spot_img
duminică, noiembrie 27, 2022
spot_img

FOTO După ce a preluat tunelul din gara Buzău, primarul așteaptă tot de la CFR să-l repare

Tunelul din gara Buzău, folosit mai mult de locuitorii orașului pentru a ajunge în două cartiere situate peste calea ferată decât de pasagerii feroviari, este nefuncțional de ani buni. Acum mai bine de doi ani, primarul Buzăului, Constantin Toma, se lăuda că lucrările de modernizare vor fi gata în câteva luni. Însă, după ce a preluat pasajul în administrare, s-a răzgândit și așteaptă tot de la CFR SA să-l repare. Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că vrea ca administrațiile locale să se implice în modernizarea stațiilor feroviare. Veți vedea în articol cum s-a ”implicat” colegul său de partid de la Buzău.

Pe 7 martie 2020, primarul Buzăului, Constantin Toma (PSD), se lăuda cu lucrările pe care Primăria le începuse la gara din localitate, pentru modernizarea pasajului subteran lung de 200 de metri. Acesta asigură accesul cetăţenilor către peroanele de cale ferată, dar şi către două cartiere ale municipiului – Poştă şi Mihai Viteazul.

Valoarea investiţiei era stabilită la aproximativ 850.000 de lei, fonduri proprii ale municipiului. Termenul de finalizare a lucrărilor la pasajul subteran era de șase luni, însă primarul spunea că speră ca pasajul să fie redat în folosinţă mai devreme, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Se pregătea campania electorală pentru alegerile locale, care ar fi trebuit să aibă loc la începutul verii acelui an. Ulterior, din cauza pandemiei, scrutinul a fost mutat în toamnă. Iar lucrările la pasaj s-au oprit, însă nu din cauza pandemiei.

Tunelul din gara Buzău, promisiune electorală uitată după alegeri

taxă de solidaritate Marcel Ciolacu la BuzăuȘase luni mai târziu, pe 11 septembrie 2021, au avut loc manifestări pentru aniversarea a 150 de ani de cale ferată la Buzău, la care a participat și președintele PSD, Marcel Ciolacu, după cum a scris Club Feroviar. Promisiunile primarului au rămas doar pe hârtie, din ele nefiind ”bifată” decât amplasarea în fața clădirii stației feroviare, pe un scuar, a unei o locomotive cu abur Malaxa din 1936. Tunelul pietonal a rămas tot nefuncțional.

Cu câteva zile înainte de festivitate, primarul Constantin Toma a declarat că structura de rezistență a pasajului este afectată și poate ceda în orice moment, ca urmare a unor vicii ascunse descoperite în timpul lucrărilor. Muncitorii au descoperit infiltrații în tavanul și în pereții pasajului, provenite de la precipitații, dar și probleme serioase la structura de rezistență.

„Pe o porțiune de 33 de metri, structura de rezistență poate ceda. Acest lucru a reieșit din expertiza făcută. Pasajul aparține CFR, nu Primăriei Buzău. Noi nu avem voie să intervenim. I-am semnalat problema prim-ministrului Florin Cîțu, să oblige CFR Infrastructură să repare pasajul”, spunea primarul Buzăului.

Era tot campanie electorală, de această dată pentru alegerile parlamentare. Apoi nu s-a mai făcut nimic în legătură cu pasajul de la gară.

Regionala Galați a CFR SA: ”Tunelul este predat la Primăria Buzău”

„Tunelul este predat la Primăria Buzău, pentru că el face doar un sfert treabă pentru noi, la calea ferată, în rest asigură traversarea locuitorilor spre și dinspre cartierele Mihai Viteazu și Poștă. Când au decopertat, au constatat că sunt infiltrații de apă și că trebuie consolidat”, a declarat pentru Club Feroviar directorul Regionalei Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Gabriel Oprea.

El a precizat că, deși nu este treaba CFR, tunelul fiind predat la Primărie, lucrătorii feroviari asigură și salubrizarea tunelului, pentru că atunci când bate puternic vântul se mai strâng gunoaie în subteran.

Se așteaptă modernizarea Magistralei 500 sau campania electorală din 2024

Cât despre punerea în siguranță a tunelului pentru a redeveni funcțional, se așteaptă începerea lucrărilor de modernizare a Magistralei 500, pentru a fi inclus în proiectul pe bani europeni. Până atunci, buzoienii care vor să ajungă în cele două cartiere trec tot prin tunel, în ciuda avertismentelor amplasate la intrare. Nu au altă variantă, poate doar să treacă liniile de cale ferată, urcând și coborând din marfarele garate pe liniile abătute.

Poate cu prilejul campaniei electorale din 2024, care va include și alegerile prezidențiale, și cele parlamentare, și cele locale, locuitorii Buzăului vor avea mai mult noroc.

În ciuda insistențelor noastre repetate, primarul Buzăului, Constantin Toma, a refuzat să ne dea un punct de vedere în legătură cu acest subiect.

Ultimele Articole