vineri, mai 17, 2024
spot_img

Tunel feroviar pe sub Dunăre la Budapesta

Uniunea Europeană a acordat Ungariei un grant pentru realizarea unui studiu de fezabilitate privitor la construirea unui tunel feroviar pe sub Dunăre la Budapesta.

Gara Nyugaty va fi mai accesibilă cu ajutorul unui tunel feroviar

Tunelul va face ca pasagerii din suburbii și din mediul rural să obțină un acces mai rapid și fără probleme la centrul orașului, potrivit publicaței themayor.eu.

Ungaria a semnat un acord de finanțare cu UE pentru studiul de fezabilitate a unui nou tunel feroviar la Budapesta care va face legătura între Kelenföld și Gara Nyugati, a anunțat zilele trecute  directorul Centrului de Dezvoltare din Budapesta, Dávid Vitézy, pe pagina sa de Facebook.

„Aceasta este o etapă semnificativă, chiar dacă avem mulți, mulți ani de muncă în fața noastră pentru a face acest lucru”, a scris Vitézy, citând un proiect similar la Viena, unde au trecut 25 de ani de la concepția proiectului până la finalizare.

În Budapesta și în jur, traficul auto este responsabil pentru două treimi din emisiile de CO2 provenite din transport. Prin urmare, potrivit lui Dávid Vitézy, alternativa durabilă poate fi doar transportul pe cale ferată și dezvoltarea căilor ferate care vin din suburbii. Totuși, aceasta necesită o creștere semnificativă a capacității și un serviciu mai bun.

David Vitézy a anunțat deja începerea mai multor proiecte cu privire la unele dintre cele mai aglomerate linii de cale ferată suburbane (Lajosmizse, Veresegyháza, Hatvan și Szolnok-Újszász). Scopul acestor dezvoltări este de a crește frecvența serviciilor, care este condiționată de extinderea capacității gării Nyugati și a liniilor care conduc acolo. Mai multe trenuri suburbane necesită stații mai mari sau trecerea la un sistem de stații de trecere în loc de stații de tip „dead-end” – motiv pentru care a apărut din nou planul de a construi un tunel feroviar sub Dunăre.

Scopul construirii tunelului este de a ușura călătoria celor care sosesc din suburbiile din Budapesta și din alte puncte ale țării, permițându-le să pătrundă mai repede în centrul orașului, fără a suferi congestii de trafic. După finalizarea tunelului, este de așteptat ca traficul feroviar să poată fi crescut cu 70 la sută, iar navetiștii să aleagă căile ferate pentru comoditatea lor față de alte mijloace de transport în comun. (D.C.)

IN THE SPOTLIGHT

Operatorii și industria feroviară se reunesc la Conferințele Club Feroviar – 22 și 23 mai, Constanța

CONFERINȚELE CLUB FEROVIAR - Operatorie Feroviară & Material Rulant -   Operatorii feroviari se reunesc la Constanța în zilele de 22 și 23 mai pentru a discuta...

Ultimele Articole