Pe sectiunea Km 614 – Gurasada – Simeria, in lungime totala de 141,17 km, s-au semnat in 2017 contracte in valoate totala de 7,7 miliarde lei, pentru patru loturi de lucrari, pe sectiunile:
- Km 614 – Cap Y Barzava (2a)
- Cap Y Barzava – Cap Y Ilteu (2b)
- Cap Y Ilteu – Cap Y Gurasada (2c)
- Gurasada – Simeria (tronson 3)
Pe cele 4 santiere, unde este asigurat front de lucru, nu se inregistreaza decalaje in graficele stabilite, discutiile fiind insa concetrate pe clarificarea problemelor si identificarea solutiilor tehnice optime in zonele de traseu unde se construiesc cele 4 poduri noi peste raul Mures, tunelul nou de la Bata, noile pasaje din statiile Mintia si Deva, o analiza deosebita fiind acordata si impactului pe care-l are in desfasurarea lucrarilor situl arheologic de la Varadia.
“Lucrarile de infrastructura si suprastructura feroviara pe cei 141 km au un grad ridicat de complexitate, in contextul in care pe o lungime destul de mare a acestui traseu proiectele prevad construirea de variante noi. Doresc mobilizare permanenta cu forta umana si utilaje, pe fiecare santier, implicarea comuna a constructorului si a responsabilului CFR in solutionarea problemelor tehnice care apar pe parcurs, asfel incat graficul de executie sa fie respectat”, le-a transmis constructorilor Ion Gavrila, Director General al CFR SA, dupa ce alaturi de acestia si de firmele de consultata a verificat stadiul lucrarilor.
Pe distanta Km 614 – Barzava -Ilteu – Gurasada – Simeria constructorii vor executa lucrari de terasamente, consolidari, electrificare, energoalimentare, semnalizare si de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR) pe tot traseul, vor fi construite 187 de lucrari de arta (poduri/podete/tuneluri, pasaje superioare si inferioare), iar in 25 de statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale si puncte de oprire) se vor executa lucrari civile.