spot_img
marți, mai 17, 2022
spot_img

RailWorks caută constructor care să mute o conductă de gaz pe tronsonul feroviar Apața-Cața

Asocierea RailWorks caută un constructor care să se ocupe de relocarea unei conducte de gaz pe tronsonul feroviar Apața-Cața.

Conducta se află între localitățile Paloș și Beia, iar costul estimat pentru lucrări este de 10.310.284 de lei fără TVA, respectiv 12.269.237,96 lei cu TVA. Ofertele de la constructorii specializați vor fi depuse la sediul companiei Aktor SA din București până la data de 15 februarie, informează Biz Brașov.

Modernizarea căii ferate Sighișoara-Brașov, executată de asocierea RailWorks (Alstom Transport SA, Aktor Technical Societe Anonyme, Arcada Company SA, Euroconstruct Trading 98), este cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România și include două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 km, cu galerii duble. Ruta se va scurta cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km) pe noul traseu.



Lucrările pe tronsonul feroviar Apața-Cața, întârziate de contestații

Începerea lucrărilor de modernizare pe acest tronson a fost întârziată câțiva ani din cauza contestațiilor. În final, Asocierea RailWorks a fost desemnată câștigătoare a licitației, cu un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei.

Subsecţiunea Apaţa-Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov-Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi la 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Ultimele Articole