Ministrul Transporturilor anunță tronsoanele feroviare propuse la reabilitare prin PNRR

31 ianuarie 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat duminică tronsoanele feroviare propuse la reabilitare cu prioritate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

tronsoanele feroviare propuse la reabilitare licitație pentru înlocuire macazuri restricții de viteză la Gura Motrului
FOTO cu rol pur ilustrativ

Într-o emisiune la Digi 24, ministrul Cătălin Drulă a precizat ce intenționează să facă pentru a-i readuce pe români pe calea ferată, renunțând la deplasarea cu autoturismele proprietate personală.

El a reluat ideea pe care a mai enunțat-o anterior de concentrare pe readucerea rețelei feroviare din România la parametrii constructivi, în condițiile în care în ultimii 15-20 de ani guvernanții s-au axat pe ”proiecte mamut” care, odată finalizate, au adus o scurtare a timpului de parcurs cu 10 minute la un traseu de două ore, după ce au fost investiți miliarde de euro.

”E ca într-un oraș de mărime mediu, unde toată rețeaua de drumuri este praf, iar autoritățile decid să facă două bulevarde moderne. La final, vom avea două bulevarde sclipitoare, dar străzile vor fi în continuare praf”, a exemplificat ministrul.

Tronsoanele feroviare propuse la reabilitare de Cătălin Drulă

Pentru ca românii să prefere trenul în locul mașinii personale, ar trebui ca pe calea ferată călătoria să dureze două ore de la București la Craiova, cinci ore până la Suceava sau șapte ore și jumătate de la București la Timișoara, a spus ministrul.

El a precizat că în niciun an bugetul de stat nu a avut fonduri suficiente pentru calea ferată și de aceea se pune acum problema accesării banilor europeni prin PNRR. Cătălin Drulă a avansat suma de 500 milioane de euro pe an ca fiind necesară pentru aducerea rețelei feroviare la parametrii constructivi în următorii patru ani de zile.

Cât privește tronsoanele care vor fi reabilitate cu prioritate, ministrul a menționat București-Craiova, București-Suceava, Cluj Napoca-Teiuș și Craiova-Băile Herculane-Arad. La acestea se adaugă dublarea și electrificarea pe relația Cluj Napoca-Episcopia Bihor. ”Vorbesc cu colegul meu Cristian Ghinea, vorbesc cu Banca Mondială, vorbesc cu colegii din minister să putem accesa acești bani”, a mai spus Cătălin Drulă. (A.B.)

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE