La 16 ianuarie, TriMet din Portland a lansat noile sale trenuri de tipul 6 MAX, marcând un pas înainte semnificativ în sistemul feroviar ușor. Două dintre vehiculele avansate au intrat în serviciu în timpul navetei de dimineață, plecând de la Ruby Junction Rail Operating Facility. În lunile următoare, toate cele 30 de trenuri de tip 6 vor intra treptat în serviciu în întreaga rețea MAX, îmbunătățind fiabilitatea și experiența pasagerilor.
Trenurile de tip 6, construite de Siemens Mobility, păstrează designul exterior familiar al predecesorilor lor, dar oferă îmbunătățiri substanțiale la interior:
- Afișaje digitale: Noile ecrane de destinație cu suport video oferă informații în timp real și mesaje speciale.
- Accesibilitate îmbunătățită: Indicatoarele LED ale ușilor arată starea (verde, galben sau roșu), facilitând îmbarcarea.
- Îmbunătățiri ale confortului: Iluminatul modernizat și sistemele îmbunătățite de control al temperaturii se adaptează la schimbările sezoniere.
- Întreținere predictivă: Senzorii avansați permit reparații proactive, reducând întreruperile de serviciu.
- Securitate avansată: camerele de înaltă rezoluție cu capacități wireless îmbunătățesc siguranța la bord.
Fiecare tren poate fi identificat printr-un număr din trei cifre care începe cu „6”, vizibil pe exterior și lângă cabina operatorului.
Trenurile de tip 6 semnifică retragerea din circulație a trenurilor de tip 1 din prima generație, care au fost în funcțiune din 1986. Unele trenuri de tip 1 au depășit 2 milioane de mile – echivalentul a 80 de călătorii în jurul ecuatorului Pământului. Aceste vehicule mai vechi vor fi eliminate treptat în 2025, iar unul dintre ele va fi donat Muzeului Căilor Ferate Electrice din Oregon pentru conservare.Noile trenuri fac parte din eforturile mai ample ale TriMet de a îmbunătăți sistemul MAX. Proiectele recente, precum extinderea MAX „A Better Red” către Hillsboro, finalizată în august 2024, vizează îmbunătățirea timpilor de călătorie și a fiabilității rețelei.
TriMet se angajează, de asemenea, să mențină un mediu de tranzit sigur și curat, cu operațiuni de curățare sporite, personal de siguranță extins și măsuri de securitate îmbunătățite, cum ar fi telefoanele cu lumină albastră și o linie de raportare 24 de ore din 24.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com