miercuri, ianuarie 29, 2025
spot_img

Tribunalul București a decis: Traian Preoteasa rămâne concediat de la CFR SA

Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa rămâne concediat de la CFR SA, o decizie a Tribunalului București fiind pronunțată marți, 13 decembrie.

Tribunalul București a respins cererea lui Traian Preoteasa ca nefondată, potrivit site-ului Tribunalului București. „Tip solutie: Respinge cererea. Solutia pe scurt: Respinge acţiunea completată ca nefondată Cu apel în 10 zile de la comunicare, cererea de apel urmând a fi depusă la Tribunalul Bucureşti – Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale.
Document: Hotarâre  7678/2022  13.12.2022”, arată site-ul Tribunalului.

La finele lunii septembrie, șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat în judecată CFR SA, companie în a cărei schemă de personal figura drept consilier, după ce directorul general CFR SA, Ion Simu-Alexandru, i-a desfăcut contractul de muncă din cauza absențelor nemotivate.

Traian Preoteasa rămâne concediat

Traian Preoteasa pare a fi un iubitor al proceselor împotriva celor care, i se pare domniei sale, au ceva cu el. După ce a acționat in instanță Club Feroviar pentru un articol pe tema serviciilor oferite de CFR Călători clienților, articol urmat și însoțit de altfel de prezentarea punctului său de vedere – în virtutea dreptului la replică pe care îl are, Traian Preoteasa a dat în judecată și CFR SA, companie pe ale cărei ștate s-a aflat, în pofida faptului că deținea funcția de director general al CFR Călători.

Luni, 26 septembrie, șeful CFR Călători a depus o acțiune la Tribunalul București, Secția VIII-a Conflicte de Muncă și Asigurări Sociale cu obiect „contestație decizie concediere”. Preoteasa Traian apare drept contestator, iar CFR SA este intimată. Judecătorii nu au stabilit încă un prim termen de înfățișare, dar Club Feroviar vă va ține la curent cu acțiunea acestui director public numit de stat, împotriva unei alte companii publice de unde a primit salarii consistente în trecut.

Cronologia disputei

Traian Preoteasa era director general adjunct tehnic la compania de infrastructură CFR SA, având postul rezervat definitiv încă din noiembrie 2019, după cum relata aici Club Feroviar. În perioada în care a fost director general la CFR Călători, funcție în care a fost propulsat de fostul ministru interimar al Transporturilor Dan Vîlceanu (PNL), Traian Preoteasa era în concediu fără salariu la CNCF CFR SA. La fel s-a întâmplat și câtă vreme a fost director general la CFR Marfă.

Aceasta, în așa fel încât în cazul în care lui Traian Preoteasa nu i s-ar mai fi prelungit mandatul de director general al CFR Călători, el putea reveni, chiar de a doua zi, pe funcția de director tehnic la CNCF CFR SA. „Artificiul” lui Preoteasa l-a impiedicat pe Ion Simu-Alexandru să își pună alesul, pe Petru Ceșa, director tehnic al CFR SA. Ca urmare, Simu-Alexandru a decis să-l retrogradeze pe Preoteasa din funcția de director general adjunct tehnic și să-i ofere altă poziție.

Simu l-a convins pe Preoteasa să accepte. A fost emisă o Decizie de către Direcția de Resurse Umane a gestionarului de infrastructură. „De la data de 1 august 2022, domnului Preoteasa Traian, director general adjunct la Sectorul Tehnic din Centralul CFR SA i s-a modificat contractul individual de muncă (…) și se numește în funcția de consilier la Cabinet Consiliere și Cercetare Internă din centralul CFR SA”, se arăta într-un document.

Șeful CFR SA nu s-a ținut de promisiune și nu i-a prelungit concediul fără plată omologului său de la operatorul feroviar de stat. Pentru a evita ceea ce deja anticipa că se va întâmpla, Traian Preoteasa și-a luat o zi de concediu medical, depunând documentul în acest sens la CFR SA.

Cu toate acestea, a doua zi, directorul general al CFR Călători a primit o înștiințare din partea Direcției de Resurse Umane de la CFR SA că i s-a desfăcut contractul individual de muncă, pentru absențe nemotivate de la serviciu.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole